My brainy
02 Μαϊος 2023

Γλώσσα Γ' Γυμνασίου | Οδηγός Επανάληψης Εξετάσεων Ιουνίου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

1η Ενότητα

Β.1. Σύνδεση των προτάσεων ασύνδετο -  παρατακτική - υποτακτική σύνδεση

-Τι είναι το κάθε είδος και πού το συναντάμε;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/1i-enotita-i-ellada-ston-kosmo/video-v1-parataktiki-kai-ipotaktiki-sindesi-protaseon

2η ενότητα

Β.1. Ονοματικές και επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

Άσκηση 2 βιβλίου σελ.33

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/2i-enotita-glossa-glosses-kai-politismi-ston-kosmo/video-v1-askisis-vivliou-10

3η ενότητα

Β.3. Από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο και αντίστροφα 

-Πώς γίνονται οι μετατροπές;

Ασκήσεις εμπέδωσης:

Άσκηση 5

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/3i-enotita-imaste-oli-idii-imaste-oli-diaforetiki/video-v2-v3-antiprosopeutikes-askisis-1

Δ. Σχήματα λόγου

-Ποια είναι η διαφορά της κυριολεξίας από την μεταφορά;

Ασκήσεις εμπέδωσης:

Άσκηση 1

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/3i-enotita-imaste-oli-idii-imaste-oli-diaforetiki/video-d-schimata-logou-askisis-antiprosopeutikes

4η ενότητα

Β. Αναφορικές προτάσεις: ονοματικές- επιρρηματικές

-Πώς εισάγονται;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v-v1-1

Β1. Επιθετικές αναφορικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v1-epithetikes-anaforikes-protasis

5η ενότητα

Β.1 Τελικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-v1-telikes-protasis-1

Β.2 Αιτιολογικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-v2-aitologikes-protasis

Δ. Ομόηχες και παρώνυμες λέξεις

Άσκηση 2 βιβλίου σελ. 100

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-d-askisis-vivliou-16

6η ενότητα

Β.1 Xρονικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-v1-chronikes-protasis-1

Β.2 Υποθετικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

Άσκηση 2 βιβλίου, σελ. 113

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-v1-askisis-vivliou-7

7η ενότητα

Β.1 Αποτελεσματικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v1-apotelesmatikes-protasis-1

 Άσκηση 3 βιβλίου σελ. 124

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v1-askisis-vivliou-5

Β.2 Εναντιωματικές προτάσεις

-Πώς εισάγονται; Ποιος είναι ο συντακτικός τους ρόλος;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v2-enantiomatikes-protasis-1

Γ. Μετωνυμία

-Τι είναι;

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-g-metonimia

Άσκηση 1 βιβλίου, σελ. 128

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-g1-askisis-vivliou-7

8η ενότητα

Δ. Σχήματα λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-mprosta-sto-mellon/video-d-schimata-logou-1

Ουσιαστικά εδώ πρέπει να γνωρίζετε τις Δευτερεύουσες Προτάσεις. Τον τρόπο εισαγωγής τους και τον συντακτικό τους ρόλο.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

  1. Στην παραγωγή λόγου ένα πολύ επίκαιρο θέμα είναι σχετικό με την Ειρήνη και τον Πόλεμο.

«Σε ένα άρθρο της σχολικής εφημερίδας, να αναφέρετε τις βασικές αιτίες δημιουργίας πολέμων και τους τρόπους ειρηνικής συμβίωσης των λαών.»

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-5i-irini-polemos/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-5i-irini-polemos/e-drastiriotites-paragogis-logou

  1. «Με αφορμή τα συχνά φαινόμενα ρατσισμού που έρχονται στη δημοσιότητα, να γράψετε ένα άρθρο, που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σας, και στο οποίο να αναφέρετε τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.»

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/3-enotita-3i-imaste-oli-idii-imaste-oli-diaforetiki/e-drastiriotites-paragogis-logou/video-e-2-drastiriotites-paragogis-logou-9

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/3-enotita-3i-imaste-oli-idii-imaste-oli-diaforetiki/e-1-theoritika-stichia-lexilogio/video-e-1-theoritika-stichia-lexilogio-6

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/3-enotita-3i-imaste-oli-idii-imaste-oli-diaforetiki/e-1-theoritika-stichia-lexilogio/video-e-1-theoritika-stichia-lexilogio-26

Σημαντικό επίσης είναι να μπορούν να βρουν  πλαγιότιτλους, ώστε να συντάξουν την περίληψη εάν τους ζητηθεί.

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/i-plagiotitli/video-d-plagiotitli

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/i-perilipsi/video-i-perilipsi

Ακολουθήστε βήμα βήμα τον οδηγό μελέτης που σας προτείνει η εκπαιδευτική ομάδα του brainy.gr για ολοκληρωμένη επανάληψη και επιτυχία στις εξετάσεις του Ιουνίου