My brainy
02 Μαϊος 2023

Χημεία Β' Γυμνασίου | Οδηγός Επανάληψης Εξετάσεων Ιουνίου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

Κεφάλαιο 1ο

1.1 Τι είναι η Χημεία και γιατί τη μελετάμε;

-Ποια επιστήμη ονομάζεται Χημεία και τι μελετά.

-Τι είναι "φυσικό" και τι "ανθρωπογενές" περιβάλλον.

-Πώς μας βοηθά η Xημεία στην καθημερινή μας ζωή.

1.2 Καταστάσεις των Υλικών

-Ποιες είναι οι καταστάσεις των υλικών και ποια τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας.

-Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η φυσική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ένα υλικό.

-Ποιες είναι οι δυνατές μετατροπές μεταξύ των καταστάσεων και πώς ονομάζεται η κάθε μία.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/1-enotita-1i-isagogi-sti-chimia/1-2-katastasis-ton-ilikon/video-1-2-katastasis-ton-ilikon-2

1.3  Φυσικές ιδιότητες των υλικών

-Ποιες είναι οι φυσικές ιδιότητες των υλικών.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 4

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/1-enotita-1i-isagogi-sti-chimia/1-3-fisikes-idiotites-ton-ilikon/video-1-3-i-fisikes-idiotites-ton-ilikon-erotisis-vivliou

Κεφάλαιο 2ο

2.1 Το νερό στη ζωή μας

-Γιατί το νερό είναι θεμελιώδης παράγοντας της ζωής στον πλανήτη μας. Ποιες είναι οι κυριότερες χρήσεις του.

-Με ποιους τρόπους μπορούμε να ανιχνεύσουμε εάν υπάρχει νερό σε στερεές, σε υγρές και σε αέριες μάζες.

-Ποια διεργασία ονομάζεται «Κύκλος Του Νερού».

Ερωτήσεις εμπέδωσης – Ερώτηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-1-to-nero-sti-zoi-mas-1/video-2-1-to-nero-stin-zoi-mas-2-4-i-ripansi-tou-nerou-1

2.2  Το νερό ως διαλύτης – Μείγματα

-Ποιες ουσίες ονομάζουμε μείγματα και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται.

-Ποιες είναι οι ιδιότητες των μειγμάτων.

-Τι είναι τα διαλύματα, ο διαλύτης και η διαλυμένη ουσία.

-Γιατί το νερό χαρακτηρίζεται ως παγκόσμιος διαλύτης.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-2-to-nero-os-dialitis-migmata/video-2-2-to-nero-os-dialitis-migmata-dialimata-2

2.3 Περιεκτικότητα Διαλύματος – Εκφράσεις Περιεκτικότητας

-Τι είναι η περιεκτικότητα ενός διαλύματος και με ποιους τρόπους εκφράζεται.

-Πώς μπορούμε να υπολογίσουμε την περιεκτικότητα σε ένα διάλυμα.

2.3.1 Περιεκτικότητα διαλύματος στα εκατό, βάρος προς όγκο % w/w.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 1

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-3-periektikotita-dialimatos-ekfrasis-periektikotitas/video-2-3-periektikotita-dialimatos-ekfrasis-periektikotitas-2

2.3.2 Περιεκτικότητα διαλύματος στα εκατό, βάρος προς όγκο % w/v.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-3-periektikotita-dialimatos-ekfrasis-periektikotitas/video-2-3-periektikotita-dialimatos-ekfrasis-periektikotitas-2

2.3.3 Περιεκτικότητα διαλύματος στα εκατό όγκο προς όγκο % v/v.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-3-periektikotita-dialimatos-ekfrasis-periektikotitas/video-2-3-periektikotita-dialimatos-ekfrasis-periektikotitas-2

2.4 Η ρύπανση του νερού

-Τι είναι τα λύματα και τι οι ρύποι και πώς επηρεάζουν τα υδάτινα οικοσυστήματα.

-Τι συνεπάγεται η ρύπανση του νερού.

-Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τη ρύπανση των υδάτινων οικοσυστημάτων.

Ερωτήσεις βιβλίου – Ερώτηση 2 και 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-1-to-nero-sti-zoi-mas-1/video-2-1-to-nero-stin-zoi-mas-2-4-i-ripansi-tou-nerou-1

2.5 Διαχωρισμός Μειγμάτων

-Με ποιους τρόπους μπορούμε να διαχωρίσουμε ένα μείγμα στα συστατικά του.

-Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται η:

  • Εκχύλιση
  • Απόχυση
  • Διήθηση
  • Απόσταξη
  • Χρωματογραφία
  • Φυγοκέντριση

Ερωτήσεις εμπέδωσης – Ερώτηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-5-diachorismos-migmaton/video-2-5-diachorismos-migmaton-1

2.6 Διάσπαση του νερού - Χημικές ενώσεις και χημικά στοιχεία

2.6.1 Διάσπαση του νερού

-Με ποιον τρόπο μπορούμε να διασπάσουμε το νερό.

-Με τι είναι ίσος ο λόγος όγκου υδρογόνου προς τον όγκο οξυγόνου.

-Με τι είναι ίσος ο λόγος μάζας υδρογόνου προς τη μάζα οξυγόνου.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-6-diaspasi-tou-nerou-chimikes-enosis-kai-chimika-stichia/video-2-6-diaspasi-tou-nerou-chimikes-enosis-kai-chimika-stichia-1

2.6.2 Χημικές ενώσεις και χημικά στοιχεία

-Τι είναι μία χημική ένωση.

-Τι είναι τα χημικά στοιχεία και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται.

-Ποιες είναι οι φυσικές σταθερές.

-Ποιες είναι οι διαφορές μειγμάτων και χημικών ουσιών.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 1

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-6-diaspasi-tou-nerou-chimikes-enosis-kai-chimika-stichia/video-2-6-diaspasi-tou-nerou-chimikes-enosis-kai-chimika-stichia-1

2.7 Χημική Αντίδραση

-Τι είναι οι χημικές αντιδράσεις ποια είναι τα αντιδρώντα και ποια τα προϊόντα.

-Τι ισχύει για τις μάζες των αντιδρώντων και των προϊόντων σε μία χημική αντίδραση.

-Ποια αντίδραση ονομάζεται εξώθερμη και ποια ενδόθερμη.

Ασκήσεις βιβλίου – Άσκηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-7-chimiki-antidrasi/video-2-7-chimiki-antidrasi-2-11-chimiki-exisosi-1

2.8 Άτομα και μόρια

-Τι πραγματεύεται η «ατομική Θεωρία».

-Τι είναι τα άτομα και πόσα είδη από αυτά υπάρχουν γύρω μας στη φύση.

-Τι είναι τα μόρια και από τι αποτελούνται.

-Σε τι διαφέρουν τα χημικά στοιχεία από τις χημικές ενώσεις σε ατομικό επίπεδο.

Ερωτήσεις εμπέδωσης – Ερώτηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-8-atoma-kai-moria/video-2-8-atoma-kai-moria-2-10-simvola-chimikon-stichion-kai-chimikon-enoseon-1

2.9 Υποατομικά Σωματίδια – Ιόντα

-Σύμφωνα με την σύγχρονη ατομική θεωρία, από τι αποτελείται ένα άτομο.

-Τι είναι το πρωτόνιο.

-Τι είναι το νετρόνιο.

-Τι είναι το ηλεκτρόνιο.

-Από τι αποτελείται ο πυρήνας του ατόμου και πού βρίσκονται τα ηλεκτρόνια.

-Τι είναι ο ατομικός και τι ο μαζικός αριθμός.

-Τι είναι τα ιόντα και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται. Πώς ονομάζονται τα ιόντα της κάθε κατηγορίας.

-Ποιες ενώσεις ονομάζονται «ιοντικές ενώσεις».

Ερωτήσεις εμπέδωσης – Ερώτηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-9-ipoatomika-somatidia-ionta/video-2-9-ipoatomika-somatidia-ionta-1

2.10 Σύμβολα χημικών στοιχείων και χημικών ενώσεων

-Πώς παριστάνεται ένα στοιχείο και με ποιο τρόπο δείχνουμε το πλήθος τους.

-Τι ονομάζεται μοριακός τύπος και τι μας δείχνει για μια ουσία.

Ερωτήσεις εμπέδωσης – Ερώτηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-8-atoma-kai-moria/video-2-8-atoma-kai-moria-2-10-simvola-chimikon-stichion-kai-chimikon-enoseon-1

2.11 Χημική εξίσωση

-Πώς αναπαριστούμε μία χημική αντίδραση.

-Ποια βήματα ακολουθούμε για να γράψουμε ορθά και ολοκληρωμένη μια χημική εξίσωση.

Ερωτήσεις εμπέδωσης – Ερώτηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/2-enotita-2i-apo-to-nero-sto-atomo-apo-to-makrokosmo-sto-mikrokosmo/2-7-chimiki-antidrasi/video-2-7-chimiki-antidrasi-2-11-chimiki-exisosi-1

Κεφάλαιο 3ο

3.1 Σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα

-Ποια είναι τα στρώματα της ατμόσφαιρας.

-Από τι αποτελείται ο ατμοσφαιρικός αέρας και ποια η περιεκτικότητα των συστατικών του στην επιφάνεια της θάλασσας.

-Από τι εξαρτάται η σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα.

Ασκήσεις εμπέδωσης – Άσκηση 4

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/3-enotita-3i-atmosfairikos-aeras/3-1-sistasi-tou-atmosfairikou-aera/video-3-1-sistasi-tou-atmosfairikou-aera-4

3.2 Οξυγόνο

-Από τι αποτελείται το μόριο του οξυγόνου.

-Με ποιους τρόπους μπορούμε να παρασκευάσουμε οξυγόνο.

-Ποιες είναι οι φυσικές ιδιότητες του οξυγόνου.

-Ποιες ενώσεις ονομάζουμε οξείδια και πώς σχηματίζονται.

-Τι είναι η καύση.

-Γιατί το οξυγόνο είναι απαραίτητο για την έμβια ύλη και πώς αναπληρώνεται.

 Ασκήσεις εμπέδωσης – Άσκηση 3 και 4

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/3-enotita-3i-atmosfairikos-aeras/3-2-oxigono/video-3-2-oxigono-2

3.3  Διοξείδιο του άνθρακα

-Τι είναι το διοξείδιο του άνθρακα και ποιες οι φυσικές ιδιότητές του.

-Γιατί το διοξείδιο του άνθρακα είναι τόσο σημαντικό για τη ζωή.

-Ποιος είναι ο κύκλος του άνθρακα.

-Ποιο φαινόμενο ονομάζεται φαινόμενο του θερμοκηπίου.

-Τι προκαλεί την αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

-Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την ένταση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Ασκήσεις εμπέδωσης – Άσκηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/3-enotita-3i-atmosfairikos-aeras/3-1-sistasi-tou-atmosfairikou-aera-1/video-3-3-dioxidio-tou-anthraka-2

3.4 Η ρύπανση του αέρα

-Ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες προκαλούν ρύπανση.

-Ποιες είναι οι ουσίες που ρυπαίνουν τον αέρα.

-Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη ρύπανση του αέρα.

Κεφάλαιο 4ο

4.1 Το έδαφος και το υπέδαφος

-Από τι αποτελείται το έδαφος.

-Από τι αποτελείται το υπέδαφος.

-Τι είναι τα πετρώματα και τι τα ορυκτά.

-Ποια είναι τα σημαντικότερα ορυκτά.

Ασκήσεις εμπέδωσης – Άσκηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/chimia/4-enotita-4i-edafos/4-1-to-edafos-kai-to-ipedafos/video-4-1-to-edafos-kai-to-ipedafos-1

4.2 Ρύπανση του εδάφους

-Ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες ρυπαίνουν το έδαφος.

-Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τη ρύπανση του εδάφους.

Ακολουθήστε βήμα βήμα τον οδηγό μελέτης που σας προτείνει η εκπαιδευτική ομάδα του brainy.gr για ολοκληρωμένη επανάληψη και επιτυχία στις εξετάσεις του Ιουνίου