My brainy
30 Οκτωβρίου 2023

Μαθηματικά Ε’ Δημοτικού | Οδηγός Μελέτης Α' Τριμήνου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

1η Θεματική Ενότητα

Κεφάλαιο 1ο

-Ποια είναι η αξία θέσης των ψηφίων και πώς συγκρίνουμε δύο αριθμούς με ίσα ψηφία;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-kefalaio-1-ipenthimisi-a-meros

Άσκηση τετραδίου εργασιών 3 και 5

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-ipenthimisi-a-meros

-Με ποιον τρόπο προσθέτουμε κάθετα δύο ή περισσότερους αριθμούς; Εάν αλλάξουμε τη σειρά των προσθετέων, αλλάζει το αποτέλεσμα; Ποια είναι η προσεταιριστική ιδιότητα;

-Με ποιον τρόπο αφαιρούμε κάθετα δύο αριθμούς; Μπορώ να αφαιρέσω περισσότερους από δύο ανά φορά; Μπορώ να αλλάξω τη σειρά των αριθμών που αφαιρώ;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-kefalaio-1-ipenthimisi-a-meros-1

-Με ποιον τρόπο πολλαπλασιάζουμε κάθετα δύο αριθμούς; Ποια μέθοδο ακολουθούμε όταν έχουμε μηδενικά στο τέλος των αριθμών;

-Με ποιον τρόπο διαιρούμε κάθετα δύο αριθμούς; Ποια μέθοδο ακολουθούμε όταν έχουμε μηδενικά μόνο στο τέλος του Διαιρετέου και ποια όταν έχουμε μηδενικά και στον διαιρέτη; Ποια η διαφορά μεταξύ τέλειας και ατελούς διαίρεσης;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-kefalaio-1-ipenthimisi-a-meros-2

Άσκηση τετραδίου εργασιών 7

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-kefalaio-1-ipenthimisi-a-meros-4

-Τι αντιπροσωπεύουν τα κλάσματα; Με ποιον τρόπο τα γράφουμε και με ποιον τα διαβάζουμε;

-Πώς γράφουμε και πώς διαβάζουμε τους δεκαδικούς αριθμούς; Με ποιον τρόπο προσθέτουμε και αφαιρούμε κάθετα τους δεκαδικούς αριθμούς;

-Πώς μετατρέπουμε τους δεκαδικούς σε συμμιγείς αριθμούς;

-Ποιες είναι οι υποδιαιρέσεις του μέτρου, του κιλού και της ώρας;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-kefalaio-1-ipenthimisi-a-meros-3

Άσκηση τετραδίου εργασιών 8 και 9

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/1o-kefalaio-ipenthimisi-a-meros/video-ipenthimisi-a-meros

Κεφάλαιο 2ο

-Ποια είναι τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και στερεά; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καθενός;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/2o-kefalaio-ipenthimisi-v-meros/video-kefalaio-2-ipenthimisi-v-meros-1

Άσκηση τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/2o-kefalaio-ipenthimisi-v-meros/video-ipenthimisi-v-meros

-Πώς υπολογίζουμε την περίμετρο ενός σχήματος; Πώς υπολογίζουμε το εμβαδό μίας επιφάνειας;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/2o-kefalaio-ipenthimisi-v-meros/video-kefalaio-2-ipenthimisi-v-meros-2

Πρόβλημα τετραδίου εργασιών 3

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/2o-kefalaio-ipenthimisi-v-meros/video-kefalaio-2-ipenthimisi-v-meros

-Ποια είναι η μονάδα μέτρησης του μήκους και ποιες οι υποδιαιρέσεις και τα πολλαπλάσια της;

-Ποια είναι η μονάδα μέτρησης του χρόνου και ποιες οι υποδιαιρέσεις και τα πολλαπλάσια της;

-Ποια είναι η μονάδα μέτρησης της χωρητικότητας;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/2o-kefalaio-ipenthimisi-v-meros/video-kefalaio-2-ipenthimisi-v-meros-3

Πρόβλημα τετραδίου εργασιών 5

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/2o-kefalaio-ipenthimisi-v-meros/video-kefalaio-2-ipenthimisi-v-meros

Κεφάλαιο 3ο

-Ποια είναι τα βήματα επίλυσης ενός προβλήματος;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/3o-kefalaio-pos-lino-ena-provlima/video-kefalaio-3-epilisi-provlimatos

Πρόβλημα τετραδίου εργασιών 2

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/3o-kefalaio-pos-lino-ena-provlima/video-kefalaio-3-epilisi-provlimatos-1

Κεφάλαιο 4ο

-Ποιοι είναι οι φυσικοί αριθμοί; Με ποιον τρόπο υπολογίζουμε τον επόμενο και τον προηγούμενο φυσικό αριθμό; Ποιος είναι ο μικρότερος φυσικός αριθμός και τι ισχύει για αυτόν;

Άσκηση τετραδίου εργασιών 4 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/4o-kefalaio-i-fisiki-arithmi/video-kefalaio-4-i-fisiki-arithmi-1

Κεφάλαιο 5ο

-Ποια είναι η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/5o-kefalaio-axia-thesis-psifiou-stous-fisikous-arithmous/video-kefalaio-5-axia-thesis-stous-fisikous-arithmous

Άσκηση τετραδίου εργασιών 1 και 3

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/5o-kefalaio-axia-thesis-psifiou-stous-fisikous-arithmous/video-axia-thesis-psifiou-stous-fisikous-arithmous

Κεφάλαιο 6ο

-Πώς μπορούμε να συγκρίνουμε τους φυσικούς αριθμούς μεταξύ τους;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/6o-kefalaio-sigkrisi-kai-diataxi-ton-fisikon-arithmon/video-kefalaio-6-sigkrisi-kai-diataxi-ton-fisikon-arithmon

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και 4

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/6o-kefalaio-sigkrisi-kai-diataxi-ton-fisikon-arithmon/video-sigkrisi-kai-diataxi-stous-fisikous-arithmous

Κεφάλαιο 7ο

-Ποια διαδικασία ονομάζεται στρογγυλοποίηση; Ποια είναι τα βήματα της στρογγυλοποίησης;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/7o-kefalaio-i-ektimisi-kai-i-stroggilopiisi-stous-fisikous-arithmous/video-kefalaio-7-i-stroggilopiisi-stous-fisikous-arithmous

Άσκηση τετραδίου εργασιών 5

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/1i-thematiki-enotita/7o-kefalaio-i-ektimisi-kai-i-stroggilopiisi-stous-fisikous-arithmous/video-i-stroggilopiisi-stous-fisikous-arithmous

2η Θεματική Ενότητα

Κεφάλαιο 8ο

-Πώς εκτελούμε κάθετα την πρόσθεση των φυσικών αριθμών; Πώς ονομάζονται οι αριθμοί που προσθέτουμε και πώς το αποτέλεσμα; Ποια είναι η αντιμεταθετική ιδιότητα;

-Πώς εκτελούμε κάθετα την αφαίρεση των φυσικών αριθμών; Πώς ονομάζονται οι αριθμοί που αφαιρούμε και πώς το αποτέλεσμα; Ισχύει η αντιμεταθετική ιδιότητα στην αφαίρεση;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/8o-kefalaio-i-prosthesi-kai-i-afairesi-fisikon-arithmon/video-kefalaio-8-i-prosthesi-kai-i-afairesi-ton-fisikon-arithmon

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και 4

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/8o-kefalaio-i-prosthesi-kai-i-afairesi-fisikon-arithmon/video-i-prosthesi-kai-i-afairesi-stous-fisikous-arithmous

Κεφάλαιο 9ο

-Πώς εκτελούμε κάθετα τον πολλαπλασιασμό των φυσικών αριθμών; Πώς ονομάζονται οι αριθμοί που πολλαπλασιάζουμε και πώς το αποτέλεσμα; Ισχύει η αντιμεταθετική ιδιότητα στον πολλαπλασιασμό;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/9o-kefalaio-o-pollaplasiasmos-stous-fisikous-arithmous/video-kefalaio-9-o-pollaplasiasmos-stous-fisikous-arithmous

Άσκηση τετραδίου εργασιών 5 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/9o-kefalaio-o-pollaplasiasmos-stous-fisikous-arithmous/video-o-pollaplasiasmos-stous-fisikous-arithmous

Κεφάλαιο 10ο

-Ποιους αριθμούς ονομάζουμε πολλαπλάσια και ποιον Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο;

-Ποιους αριθμούς ονομάζουμε διαιρέτες και ποιον Μέγιστο Κοινό Διαιρέτη;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/10o-kefalaio-pollaplasia-kai-diairetes/video-kefalaio-10-pollaplasia-kai-diairetes

Πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1 και 3

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/10o-kefalaio-pollaplasia-kai-diairetes/video-pollaplasia-kai-diairetes

Κεφάλαιο 11ο

-Ποια είναι τα κριτήρια διαιρετότητας των φυσικών αριθμών;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/11o-kefalaio-kritiria-diairetotitas/video-kefalaio-11-kritiria-diairetotitas

Άσκηση τετραδίου εργασιών 4 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/11o-kefalaio-kritiria-diairetotitas/video-kritiria-diairetotitas-1

Κεφάλαιο 12ο

-Πώς εκτελούμε κάθετα τη διαίρεση των φυσικών αριθμών; Πώς ονομάζονται οι όροι της διαίρεσης και τι ισχύει για αυτούς; Ποια είναι η Ευκλείδια Διαίρεση;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/12o-kefalaio-i-diairesi-stous-fisikous-arithmous/video-kefalaio-12-i-diairesi-stous-fisikous-arithmous

Άσκηση τετραδίου εργασιών 6 και πρόβλημα  τετραδίου εργασιών 3

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/2i-thematiki-enotita/12o-kefalaio-i-diairesi-stous-fisikous-arithmous/video-i-diairesi-stous-fisikous-arithmous

2η Θεματική Ενότητα

Κεφάλαιο 13ο

-Ποιον αριθμό χαρακτηρίζουμε ως κλάσμα και πώς ονομάζονται οι όροι του; Πώς γράφουμε μια ακέραιη μονάδα ως κλάσμα;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/13o-kefalaio-klasmatiki-arithmi/video-kefalaio-13-i-klasmatiki-arithmi

Άσκηση τετραδίου εργασιών 1 και 3

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/13o-kefalaio-klasmatiki-arithmi/video-i-klasmatiki-arithmi

Κεφάλαιο 14ο

-Τι ισχύει για τα κλάσματα που είναι μεγαλύτερα της μονάδας και πώς αλλιώς μπορούμε να τα εκφράσουμε;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/14o-kefalaio-klasmata-megalitera-tis-akeraiis-monadas/video-kefalaio-14-klasmata-megalitera-tis-akeraiis-monadas

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και 3

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/14o-kefalaio-klasmata-megalitera-tis-akeraiis-monadas/video-kefalaio-14-klasmata-megalitera-tis-akeraiis-monadas-1

Κεφάλαιο 15ο

-Με ποιον τρόπο μπορούμε να γράψουμε έναν φυσικό αριθμό με τη μορφή κλάσματος; Ποια πράξη δηλώνει ένα κλάσμα;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/15o-kefalaio-to-klasma-os-akrives-piliko-diairesis/video-kefalaio-15-to-klasma-os-piliko-diairesis

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/15o-kefalaio-to-klasma-os-akrives-piliko-diairesis/video-kefalaio-15-to-klasma-os-piliko-diairesis-1

Κεφάλαιο 16ο

-Ποια κλάσματα ονομάζονται ισοδύναμα; Ποια διαδικασία ονομάζεται απλοποίηση και ποιο κλάσμα χαρακτηρίζεται ως ανάγωγο;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/16o-kefalaio-isodinamia-klasmaton-aplopiisi-klasmaton/video-kefalaio-16-isodinamia-klasmaton-aplopiisi-klasmaton

Άσκηση τετραδίου εργασιών 3 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/16o-kefalaio-isodinamia-klasmaton-aplopiisi-klasmaton/video-kefalaio-16-isodinamia-klasmaton-aplopiisi-klasmaton-1

Κεφάλαιο 17ο

-Με ποιον τρόπο συγκρίνουμε δύο κλάσματα που έχουν ίδιο παρονομαστή; Πώς συγκρίνουμε αυτά που έχουν ίδιο αριθμητή; Με ποια μέθοδο συγκρίνουμε τα κλάσμα που δεν έχουν κανέναν όρο ίδιο;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/17o-kefalaio-sigkrisi-kai-diataxi-klasmaton/video-kefalaio-17-sigkrisi-kai-diataxi-klasmaton

Άσκηση τετραδίου εργασιών 3 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/17o-kefalaio-sigkrisi-kai-diataxi-klasmaton/video-sigkrisi-kai-diataxi-klasmaton

Κεφάλαιο 18ο

-Πώς προσθέτουμε και πώς αφαιρούμε δύο κλάσματα; Ποια κλάσματα ονομάζονται ομώνυμα και πώς μπορούμε να τα δημιουργήσουμε;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/18o-kefalaio-prosthesi-kai-afairesi-klasmaton/video-kefalaio-18-prosthesi-kai-afairesi-klasmaton

Άσκηση τετραδίου εργασιών 1 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/18o-kefalaio-prosthesi-kai-afairesi-klasmaton/video-prosthesi-kai-afairesi-klasmaton

Κεφάλαιο 19ο

-Με ποιον τρόπο πολλαπλασιάζουμε έναν φυσικό ή ένα κλάσμα με κλάσμα; Ποιοι αριθμοί λέγονται αντίστροφοι;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/19o-kefalaio-pollaplasiasmos-klasmaton/video-kefalaio-19-pollaplasiasmos-fisikou-arithmou-i-klasmatos-me-klasma-antistrofi-arithmi

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 1

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/19o-kefalaio-pollaplasiasmos-klasmaton/video-pollaplasiasmos-fisikou-arithmou-i-klasmatos-me-klasma-antistrofi-arithmi

Κεφάλαιο 20ο

-Πώς μπορούμε να διαιρέσουμε δύο κλάσματα μεταξύ τους; Πώς δουλεύουμε στην περίπτωση όπου έχουμε κάποιον μεικτό αριθμό; Με ποιον τρόπο μπορούμε να διαιρέσουμε έναν ακέραιο με ένα κλάσμα και ποιον τρόπο το αντίστροφο;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/20o-kefalaio-diairesi-klasmaton/video-kefalaio-20-diairesi-klasmaton

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και πρόβλημα τετραδίου εργασιών 2

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/20o-kefalaio-diairesi-klasmaton/video-diairesi-klasmaton

Κεφάλαιο 21ο

-Ποια μέθοδο ονομάζουμε αναγωγή στην κλασματική μονάδα και σε ποιες περιπτώσεις την χρησιμοποιούμε; Ποια είναι τα βήματα για την επίλυση ενός προβλήματος με την αναγωγή στην κλασματική μονάδα;

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/21o-kefalaio-anagogi-stin-klasmatiki-monada/video-kefalaio-21-anagogi-stin-klasmatiki-monada-1

Άσκηση τετραδίου εργασιών 2 και άσκηση εμπέδωσης

https://app.brainy.gr/lessons/e-dimotikou/mathimatika/3i-thematiki-enotita/21o-kefalaio-anagogi-stin-klasmatiki-monada/video-kefalaio-21-anagogi-stin-klasmatiki-monada