My brainy
27 Μαρτίου 2024

Γλώσσα A΄ Γυμνασίου - Οδηγός μελέτης B' Τετραμήνου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

4η Ενότητα

Β. Ονοματική & Ρηματική Φράση

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/video-v-onomatiki-frasi-epithetikos-prosdiorismos-1

Β. Επιθετικός προσδιορισμός

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/video-v-epithetikos-prosdiorismos

Γ. Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/video-v-onomatiki-frasi-epithetikos-prosdiorismos

Γ. Ασκήσεις βιβλίου 3, 4

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/video-g-grammatiki-askisis

Δ. Παραγωγή και σύνθεση λέξεων

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/video-d-paragogi-kai-sinthesi

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/4-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/4-enotita-frontizo-gia-ti-diatrofi-kai-tin-igia-mou/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα διατροφής (16η Οκτωβρίου), αποφασίσατε να γράψετε ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα, στο οποίο θα αναφέρεστε στα αίτια των ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών του σύγχρονου ανθρώπου.»

5η Ενότητα

Β1. Ο ρόλος και η λειτουργία του ρήματος | Β2_1. Μορφές του ρήματος: πρόσωπο και αριθμός

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-v-to-rima-1

Β2.2 Συζυγίες και Φωνές

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-v2-sizigies-tou-rimatos

Β2.3 Διαθέσεις ρήματος

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-i-diathesis-tou-rimatos

Β2.4 Χρόνοι του ρήματος και ποιον ενέργειας

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-v-chroni-tou-rimatos-kai-pion-energias

Β3. Τα συνδετικά ρήματα

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-v-to-rima-ta-sindetika-rimata

Β. Ασκήσεις βιβλίου 1, 2, 3, 4

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-v-to-rima-askisis-vivliou

Γ. Παράγωγα ρήματα

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/video-g-paragoga-rimata-1

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-gnorizo-ton-magiko-kosmo-tou-theatrou-kai-tou-kinimatografou/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Προτιμάτε να βλέπετε μια ταινία στον κινηματογράφο ή στην τηλεόραση; Για ποιους λόγους;»

6η ενότητα

Β2α. Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και ουσιαστικού - Ομοιόπτωτοι προσδιορισμοί: Παράθεση - Eπεξήγηση

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-i-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/video-v2a-i-ptosis-os-diktes-gia-ti-schesi-ousiastikou-kai-ousiastikou

Β2α. Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και ουσιαστικού - Επιθετικός Προσδιορισμός - Κατηγορηματικός Προσδιορισμός

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-i-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/video-i-ptosis-os-diktes-gia-ti-schesi-ousiastikou-kai-ousiastikou-epithetikos-prosdiorismos-katigorimatikos-prosdiorismos

Β2β. Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και ουσιαστικού - Ετερόπτωτοι προσδιορισμοί

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-i-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/video-v2v-i-ptosis-os-diktes-gia-ti-schesi-ousiastikou-kai-ousiastikou-eteroptoti-prosdiorismi

Β1. - Β2. - Ασκήσεις βιβλίου 2, 4, 5, 6

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-i-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/video-v1-v2-askisis-vivliou-1

Γ. Παράγωγα ουσιαστικά

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-i-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/video-g-paragoga-ousiastika-1

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/6-enotita-oi-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/6-enotita-oi-dimiourgikes-drastiriotites-sti-zoi-mou/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Διαβάσατε σε μια εφημερίδα ένα άρθρο που καταδικάζει τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (η αφορμή της επιστολής) τονίζοντας τις αρνητικές πλευρές τους. Γράψτε μια επιστολή - απάντηση στην εφημερίδα, υποστηρίζοντας την άποψη ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να έχουν και θετική πλευρά και να ωφελούν τα παιδιά σε κάποιες περιπτώσεις.»

7η ενότητα

Β. Οριστικό και αόριστο άρθρο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-o-kosmos-mesa-apo-tin-othoni-ikona/video-v-oristiko-kai-aoristo-arthro-1

Β. Ασκήσεις βιβλίου 3, 4, 6

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-o-kosmos-mesa-apo-tin-othoni-ikona/video-v-askisis-vivliou-18

Γ. Παράγωγα επίθετα

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-o-kosmos-mesa-apo-tin-othoni-ikona/video-g-paragoga-epitheta-1

Γ. Ασκήσεις βιβλίου 1, 2, 3

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-o-kosmos-mesa-apo-tin-othoni-ikona/video-g-askisis-vivliou-25

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/7-enotita-o-kosmos-mesa-apo-tin-othoni-ikona/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/7-enotita-o-kosmos-mesa-apo-tin-othoni-ikona/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Διαβάζοντας μια εφημερίδα συναντήσατε το διπλανό σκίτσο. Ποια «συμπεριφορά» αρκετών τηλεοπτικών καναλιών σατιρίζει ο σκιτσογράφος;  Σε ένα κείμενο τριών παραγράφων (300 λέξεις), που θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική ή έντυπη εφημερίδα του σχολείου σας, προσπαθήστε να εξηγήσετε γιατί ορισμένοι τηλεοπτικοί σταθμοί υπερπροβάλλουν γεγονότα βίας, δυστυχημάτων κ.λπ.»

8η ενότητα

Β. Παρατακτική σύνδεση - Ασύνδετο σχήμα

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-athlitismos-kai-olimpiaki-agones-parakoloutho-kai-simmetecho/video-v-parataktiki-sindesi-asindeto-schima-1

Β1. Περίοδοι Λόγου: Κύριες και Δευτερεύουσες προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-athlitismos-kai-olimpiaki-agones-parakoloutho-kai-simmetecho/video-v1-periodi-logou-kiries-kai-deutereuouses-protasis

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/8-enotita-athlitismos-kai-olimpiaki-agones-parakoloutho-kai-simmetecho/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/8-enotita-athlitismos-kai-olimpiaki-agones-parakoloutho-kai-simmetecho/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Ποιο άθλημα σας αρέσει; Να γράψετε ένα κείμενο στο οποίο θα εξηγείτε τους λόγους της προτίμησής σας.»

9η ενότητα

Β. Συνταγματικός άξονας | Παραδειγματικός άξονας

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/9i-enotita-anakalipto-ti-magia-tis-gnosis/video-v-sintagmatikos-axonas-1

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/9-enotita-anakalipto-ti-magia-tis-gnosis/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/9-enotita-anakalipto-ti-magia-tis-gnosis/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Τι είδους βιβλία σας αρέσουν να διαβάζετε; Να εκθέσετε τις απόψεις σας τεκμηριωμένες σε ένα σύντομο κείμενο 4 παραγράφων.»

10η ενότητα

Β1. Δευτερεύουσες προτάσεις: Ονοματικές - Επιρρηματικές

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/10i-enotita-gnorizo-ton-topo-mou-kai-ton-politismo-mou/video-v-deutereuouses-protasis-kai-sindesi-protaseon

Β2. Υποτακτική σύνδεση των προτάσεων

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/10i-enotita-gnorizo-ton-topo-mou-kai-ton-politismo-mou/video-v2-ipotaktiki-sindesi-ton-protaseon

Β1.- Β2. - Β3. Ασκήσεις βιβλίου

Ασκήσεις 1, 2, 3 Ακούω και μιλώ, (σελ. 153)

Ασκήσεις 1, 2 Διαβάζω και γράφω, (σελ. 154)

Ασκήσεις 2, 3 Ακούω και μιλώ, (σελ. 155)

Ασκήσεις 1, 2 Ακούω και μιλώ (σελ. 156)

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/neoelliniki-glossa/10i-enotita-gnorizo-ton-topo-mou-kai-ton-politismo-mou/video-v-askisis-vivliou-15

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/10-enotita-gnorizo-ton-topo-mou-kai-ton-politismo-tou/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/ekthesi/10-enotita-gnorizo-ton-topo-mou-kai-ton-politismo-tou/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Παρακολουθήσατε μια διάλεξη στο σχολείο σας αναφορικά με το φαινόμενο της αστυφιλίας. Να γράψετε ένα σύντομο άρθρο για τη σχολική εφημερίδα στο οποίο θα εξηγείτε αν οι συνθήκες διαβίωσης είναι καλύτερες στο χωριό ή στην πόλη.»

Αναζητήστε τον αντίστοιχο Οδηγό Μελέτης - Α' Τετραμήνου για περισσότερη επανάληψη και ολοκληρωμένη εμπέδωση της διδαχτέας ύλης.