4η Ενότητα
Β1. Οι διαθέσεις του ρήματος
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-to-scholio-ston-chrono/video-i-diathesis-tou-rimatos
Β1. Παθητική σύνταξη – Ποιητικό αίτιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-to-scholio-ston-chrono/video-b1-pathitiki-sintaxi-piitiko-aitio
Β2. Μεταβατικά και Αμετάβατα ρήματα
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-to-scholio-ston-chrono/video-b2-metavatika-kai-ametavata-rimata
Β. Ασκήσεις βιβλίου
Άσκηση 2, σελ. 65, Ακούω και μιλώ
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-to-scholio-ston-chrono/video-askisis-vivliou-2
Β. Ασκήσεις εμπέδωσης 1, 2, 3, 4
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-to-scholio-ston-chrono/video-antiprosopeutikes-askisis
Γ. Η συνοχή κειμένου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-to-scholio-ston-chrono/video-sinochi-euriterou-kimenou
Παραγωγή Λόγου | Έκθεση
Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/4-enotita-4i-to-scholio-sto-chrono/e-1-theoritika-stichia-lexilogio
Δραστηριότητες παραγωγής λόγου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/4-enotita-4i-to-scholio-sto-chrono/e-drastiriotites-paragogis-logou
Προτεινόμενο θέμα έκθεσης
«Ένας φίλος σας που μένει μακριά σάς γράφει ότι σκέφτεται να εγκαταλείψει το σχολείο. Γράψτε του μια απάντηση τονίζοντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει να το συνεχίσει.»
5η Ενότητα
Β1. Οι βαθμοί των επιθέτων και των επιρρημάτων
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/video-b1-i-vathmi-ton-epitheton-kai-ton-epirrimaton
Β2. Η σύγκριση
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/video-b2-i-sigkrisi
Β. Ασκήσεις βιβλίου
Άσκηση 1, σελ. 79, Διαβάζω και γράφω, Άσκηση 1, σελ. 80, Διαβάζω και γράφω, Άσκηση 2, σελ. 80, Διαβάζω και γράφω
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/video-askisis-vivliou-4
Β. Αντιπροσωπευτικές ασκήσεις
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/video-antiprosopeutikes-askisis-1
Γ. Το β’ συνθετικό
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/video-g-to-v-sinthetiko
Παραγωγή Λόγου | Έκθεση
Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-5i-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/e-1-theoritika-stichia-lexilogio
Δραστηριότητες παραγωγής λόγου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-5i-sizitontas-gia-tin-ergasia-kai-to-epaggelma/e-drastiriotites-paragogis-logou
Προτεινόμενο θέμα έκθεσης
«Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η σημασία της ορθής επιλογής επαγγέλματος για το ίδιο το άτομο; Να αναπτύξετε την άποψή σας σε ένα σύντομο άρθρο, το οποίο πρόκειται να δημοσιευτεί στη σχολική εφημερίδα.»
6η Ενότητα
Β1. Οι αντωνυμίες
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/video-v-1-i-antonimies
Β2. Οι προσωπικές αντωνυμίες
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/video-v-2-i-prosopikes-antonimies
Β3. Οι άλλες αντωνυμίες
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/video-v-3-i-alles-antonimies
Β. Οι αντωνυμίες: Επιλεγμένες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις 1, 2 σελ. 90, Ακούω και μιλώ, Άσκηση 2 σελ. 91, Διαβάζω και γράφω, Άσκηση 1 σελ. 92, Διαβάζω και γράφω, Άσκηση 2 σελ. 93, Ακούω και μιλώ
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/video-v-antonimies-askisis-vivliou
Γ. Ετυμολογικές οικογένειες λέξεων
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/video-g-etimologikes-ikogenies-lexeon
Παραγωγή Λόγου | Έκθεση
Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/6-enotita-6i-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/e-1-theoritika-stichia-lexilogio
Δραστηριότητες παραγωγής λόγου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/6-enotita-6i-parakoloutho-enimeronomai-kai-psichagogoumai-apo-diafores-piges/e-drastiriotites-paragogis-logou
Προτεινόμενο θέμα έκθεσης
«Συμμετέχετε σε μια συζήτηση στην οποία εσείς και οι συμμαθητές σας κατηγορείτε συνεχώς την ελληνική τηλεόραση για τα προγράμματά της. Αποφασίζετε να γράψετε ως συμβούλιο της τάξης μια επιστολή διαμαρτυρίας προς τους διευθυντές των σημαντικότερων τηλεοπτικών σταθμών.»
7η Ενότητα
Β. Τα είδη των επιρρηματικών προσδιορισμών
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/video-v-idi-epirrimatikon-prosdiorismon
Β. Ασκήσεις του σχολικού βιβλίου
Άσκηση 3 σελ. 104 - 105, Ακούω και μιλώ, Άσκηση 2 σελ. 105-106, Διαβάζω και γράφω
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/video-v-askisis-vivliou-5
Γ. Παράγωγα επιρρήματα
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/video-g-paragoga-epirrimata
Γ. Παράγωγα επιρρήματα: Επιλεγμένες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/video-g-askisis-vivliou-8
Δ. Οι συνδετικές λέξεις και φράσεις
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/video-d-sindetikes-lexis
Παραγωγή Λόγου | Έκθεση
Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/7-enotita-7i-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/e-1-theoritika-stichia-lexilogio
Δραστηριότητες παραγωγής λόγου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/7-enotita-7i-vionontas-provlimata-tis-kathimerinis-zois/e-drastiriotites-paragogis-logou
Προτεινόμενο θέμα έκθεσης
«Πρόσφατα διατυπώθηκε η πρόταση, εκτός από τον Συνήγορο του Πολίτη, να θεσμοθετηθεί και ένας νέος θεσμός: Ο Συνήγορος του Παιδιού. Υποθέστε ότι σας ζητούν να υποβάλετε στον Συνήγορο του Παιδιού μια αναφορά στην οποία θα περιγράφετε τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε τόσο στην καθημερινή σας ζωή όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζείτε.»
8η Ενότητα
Β1. Οι μετοχές στην ενεργητική και παθητική φωνή - Το απαρέμφατο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-v1-i-metoches-stin-energitiki-kai-pathitiki-foni-1
Β1. Ασκήσεις βιβλίου
Άσκηση 2 Διαβάζω και γράφω, (σελ. 120)
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-v1-i-metoches-stin-energitiki-kai-pathitiki-foni-askisis-vivliou
Β2. Επιθετική και επιρρηματική μετοχή
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-v2-epithetiki-kai-epirrimatiki-metochi-1
Β2. Επιλεγμένες Ασκήσεις βιβλίου
Διαβάζω και γράφω, (σελ. 124), Ασκήσεις 1,2
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-v2-askisis-vivliou-11
Γ. Παρασύνθετα
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-g-parasintheta-1
Γ2. Πολυλεκτικά σύνθετα
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-g2-polilektika-sintheta-1
Γ2. Επιλεγμένες Ασκήσεις βιβλίου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/video-g2-askisis-vivliou-2
Παραγωγή Λόγου | Έκθεση
Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/8-enotita-8i-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/e-1-theoritika-stichia-lexilogio
Δραστηριότητες παραγωγής λόγου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/8-enotita-8i-sizitontas-gia-sigchrona-kinonika-themata/e-drastiriotites-paragogis-logou
Προτεινόμενο θέμα έκθεσης
«Παρακολουθήσατε την ομιλία ενός εκπροσώπου μιας θεραπευτικής κοινότητας (π.χ. Ιθάκη, Διάβαση, 18 άνω κτλ.) σε εκδήλωση του Δήμου της περιοχής σας. Στο μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του αναφέρθηκε στις δυσκολίες επανένταξης στην κοινωνία που αντιμετωπίζουν νέα άτομα - πρώην χρήστες οι οποίοι έχουν αποθεραπευτεί. • Ενημερώστε στη συνέχεια την τάξη σας για την ομιλία αυτή και παρουσιάστε τα βασικά επιχειρήματα του ομιλητή.»
9η Ενότητα
Β. Ορισμός
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/9i-enotita-taxidi-ston-magiko-kosmo-tou-diastimatos/video-v-orismos-1
Β. Ορισμός - Ασκήσεις βιβλίου
Άσκηση 1 σελ. 139, Ακούω και μιλώ
Άσκηση 1 σελ. 139, Διαβάζω και γράφω
Άσκηση 2 σελ. 139, Διαβάζω και γράφω
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/9i-enotita-taxidi-ston-magiko-kosmo-tou-diastimatos/video-v-orismos-askisis-vivliou
Γ. Η επιχειρηματολογία στα άλλα μαθήματα: Επιλεγμένες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/9i-enotita-taxidi-ston-magiko-kosmo-tou-diastimatos/video-g-askisis-vivliou-9
Δ. Χρήση λεξικών
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/neoelliniki-glossa/9i-enotita-taxidi-ston-magiko-kosmo-tou-diastimatos/video-d-chrisi-lexikon
Παραγωγή Λόγου | Έκθεση
Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/9-enotita-9i-taxidi-sto-magiko-kosmo-tou-diastimatos/e-1-theoritika-stichia-lexilogio
Δραστηριότητες παραγωγής λόγου
https://app.brainy.gr/lessons/v-gimnasiou/ekthesi/9-enotita-9i-taxidi-sto-magiko-kosmo-tou-diastimatos/e-drastiriotites-paragogis-logou
Προτεινόμενο θέμα έκθεσης
«Έπειτα από μια επίσκεψη της τάξης σας στο Πλανητάριο και τη μελέτη αρκετών άρθρων, συζητάτε αν έχει νόημα η εξερεύνηση του διαστήματος και τα ποσά που ξοδεύονται γι’ αυτή, τη στιγμή που στη Γη υπάρχουν τόσα προβλήματα (πείνα, φτώχεια κτλ.). Σ’ ένα κείμενο 2 - 3 παραγράφων επιχειρηματολογήστε καταγράφοντας τη θέση σας.»
Αναζητήστε τον αντίστοιχο Οδηγό Μελέτης - Α' Τετραμήνου για περισσότερη επανάληψη και ολοκληρωμένη εμπέδωση της διδαχτέας ύλης.