My brainy
27 Μαρτίου 2024

Ιστορία A΄ Γυμνασίου - Οδηγός μελέτης Β' Τετραμήνου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

Κεφάλαιο Γ΄ | Ο Ελληνικός Κόσμος από το 1100 έως το 800 π.Χ.

1. ΟΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

  • Ποια φύλα μετακινήθηκαν κατά τη διάρκεια του 12ου αιώνα;
  • Τι σημαίνει αποικία;
  • Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στον Α’ ελληνικό αποικισμό;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/1-i-metavatiki-chroni

2. Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

  • Τι γνωρίζουμε για τη γραφή;
  • Τι γνωρίζουμε για την τέχνη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/2-i-politismiki-anagennisi

Κεφάλαιο Δ΄ | Αρχαϊκή Εποχή (800-479 π.Χ.)

1. ΑΠΟΙΚΙΑΚΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ

  • Πότε έγινε ο Β΄ ελληνικός αποικισμός;
  • Σε ποιες περιοχές δημιουργήθηκαν οι περισσότερες αποικίες;
  • Ποια ήταν τα αίτια του αποικισμού;
  • Πώς γινόταν η επιλογή της αποικίας;
  • Πώς γινόταν η προετοιμασία και η αναχώρηση για τη νέα πατρίδα;
  • Πώς εξελισσόταν η σχέση των αποίκων με τη μητρόπολη;
  • Ποιες οι συνέπειες, τα αποτελέσματα του β’ ελληνικού αποικισμού;
  • Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στον α΄ και τον β΄ αποικισμό;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/1-apikiaki-exaplosi

2. Η ΠΟΛΗ-ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ

  • Πώς διαμορφώθηκε η πόλη-κράτος;
  • Τι είναι η οπλιτική φάλαγγα και ποια η σημασία της για την πόλη-κράτος;
  • Τι πολίτευμα είχαν στην πόλη-κράτος;
  • Ποιες πόλεις γνωρίζουν ανάπτυξη τη συγκεκριμένη περίοδο;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/2-i-poli-kratos-kai-i-exelixi-tou-politeumatos

3. Η ΣΠΑΡΤΗ

  • Πώς ιδρύεται το κράτος;
  • Ποιες οι κοινωνικές τάξεις της αρχαϊκής Σπάρτης;
  • Ποια η πολιτική οργάνωση της Σπάρτης;
  • Πώς εκπαίδευαν τα παιδιά οι Σπαρτιάτες;
  • Τι ήταν ο λακωνισμός;
  • Τι σημαίνει η φράση «περνάμε σπαρτιάτικα»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/3-i-sparti

4. ΑΘΗΝΑ: ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ

  • Ποιο ήταν το πολίτευμα στην Αθήνα;
  • Ποια ήταν τα όργανα στο αριστοκρατικό κράτος;
  • Πώς διαμορφώνεται η καθημερινότητα των πολιτών;
  • Γιατί ονομάστηκε «Κυλώνειο άγος»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/4-athina-apo-ti-vasilia-stin-aristokratia

5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

  • Ποια ήταν τα μέτρα που πήρε ο Σόλωνας;
  • Γιατί έμεινε γνωστός στην ιστορία ο Πεισίστρατος και ποια η παρακαταθήκη του;
  • Ποιες ήταν οι μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/5-athina-poria-pros-ti-dimokratia

6. ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ

  • Τι γνωρίζουμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες;
  • Τι ήταν τα μαντεία;
  • Τι ήταν οι αμφικτιονίες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/6-i-panellinii-desmi

7. ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ

  • Ποιες ήταν οι αιτίες της Ιωνικής επανάστασης;
  • Ποια τα αποτελέσματά της;
  • Τι γνωρίζουμε για την εκστρατεία του Μαρδόνιου (492 π.Χ.);
  • Ποια ήταν η αφορμή και ποιες οι αιτίες της μάχης του Μαραθώνα;
  • Ποια ήταν η έκβαση της μάχης;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/7-perses-kai-ellines-dio-kosmi-sigkrouontai

8. Η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ

  • Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Θερμοπυλών και ποια η έκβασή της;
  • Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και ποια η έκβασή της;
  • Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Πλαταιών και ποια η έκβασή της;
  • Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Μυκάλης και ποια η έκβασή της;
  • Ποια ήταν τα αποτελέσματα της νίκης των Ελλήνων επί των Περσών;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/8-i-oristiki-apomakrinsi-tis-persikis-epithesis

9. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Σε ποια είδη διακρίνεται η ποίηση;
  • Ποιοι είναι οι σημαντικοί πνευματικοί άνθρωποι της εποχής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/9-ta-grammata

10. Η ΤΕΧΝΗ

  • Ποια είναι τα τμήματα του ναού;
  • Ποιοι είναι οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των ναών;
  • Ποια ήταν η βασική προϋπόθεση της γέννησης της μεγάλης γλυπτικής;
  • Ποιους τύπους αγαλμάτων διακρίνουμε;
  • Ποιες τεχνικές διακόσμησης έχουμε στην κεραμική;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/10-i-techni

Κεφάλαιο Ε΄ | Η Ηγεμονία της Αθήνας (479-431 π.Χ.)

 

1. Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΔΗΛΟΥ - Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΗΓΕΜΟΝΙΑΣ

  • Τι γνωρίζουμε για την Α’ Αθηναϊκή Συμμαχία ή τη Συμμαχία της Δήλου (478 π.Χ.);
  • Τι επιδιώκει ο Κίμωνας; Ποιο ήταν το πολιτικό του σχέδιο;
  • Ποιος ο ρόλος της Συμμαχίας, παράλληλα με τη δράση του Κίμωνα;
  • Γιατί η Συμμαχία γίνεται όργανο της αθηναϊκής επέκτασης; Πώς εδραιώνεται η αθηναϊκή ηγεμονία;
  • Ποια ήταν η κατάληξη της Συμμαχίας της Δήλου;

 https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/1-i-simmachia-tis-dilou-i-simmachia-organo-tis-athinaikis-igemonias

2. ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ - Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ

  • Ποια ήταν τα σημαντικά πρόσωπα της δημοκρατικής Αθήνα;
  • Ποιοι ήταν οι κύριοι εκπρόσωποι της νέας πολιτικής γενιάς;
  • Τι γνωρίζουμε για τον Περικλή;
  • Πώς διαμόρφωσε το πολιτικό του πρόγραμμα ο Περικλής;
  • Πώς επηρέασε η Ειρήνη του Καλλία (449 π.Χ.) τους Αθηναίους; Πώς διαμορφώνονται οι καθημερινές συνθήκες διαβίωσής τους;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/2-to-dimokratiko-politeuma-statheropiitai-o-periklis-kai-to-dimokratiko-politeuma

3. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ | ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ

  • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Εκκλησίας του Δήμου;
  • Ποιος είναι ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου;
  • Ποιος ο ρόλος και τι φρόντιζαν οι Δέκα στρατηγοί;
  • Ποια η σύνθεση της Ηλιαίας;
  • Τι ήταν οι λειτουργίες και τι κάλυπταν;
  • Ποιες ήταν οι κυριότερες λειτουργίες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/3-i-litourgia-tou-politeumatos-i-litourgies

 

4. Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ

  • Ποιες ήταν οι τρεις μεγάλες κοινωνικές ομάδες;
  • Ποιος ήταν ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα;
  • Ποιος ήταν ο ρόλος του άνδρα στην αρχαία Αθήνα;
  • Τι γνωρίζουμε για τα παιδιά στην αρχαία Αθήνα;
  • Ποια ήταν η διατροφή τους και πώς ντυνόντουσαν στην αρχαία Αθήνα;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/4-i-sigkrousi-tis-kinonias-i-kathimerini-zoi

5. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ | Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ | Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • Ποιος ήταν ο υπέρτατος παιδευτικός στόχος της αθηναϊκής Πολιτείας;
  • Ποιοι αναλάμβαναν τη μόρφωση των παιδιών;
  • Ποιες ήταν οι ασχολίες των Αθηναίων;
  • Ποιες ήταν οι κυριότερες γιορτές;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/5-i-diadikasia-tis-morfosis-o-athinaios-kai-i-ergasia-i-athina-giortazi

Κεφάλαιο ΣΤ΄ | Ηγεμονικοί ανταγωνισμοί και κάμψη των ελληνικών πόλεων (431-362 π.Χ.)

1. ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΦΟΡΜΕΣ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ | Ο ΑΡΧΙΔΑΜΕΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (431-421 π.Χ.)

  • Ποια ήταν τα αίτια του Πελοποννησιακού Πολέμου;
  • Σε ποιες φάσεις χωρίζεται και τι γνωρίζουμε γι΄αυτές;
  • Ποιες ήταν οι αφορμές του Πελοποννησιακού Πολέμου;
  • Πώς εξελίσσεται ο πόλεμος τα πρώτα χρόνια;
  • Τι προέβλεπε η Νικίειος ειρήνη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/1-ta-aitia-kai-i-aformes-tou-peloponnisiakou-polemou-o-archidamios-polemos-431-421-p-ch

2. Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗ ΣΙΚΕΛΙΑ (415-413 π.Χ.) | Ο ΔΕΚΕΛΕΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (413-404 π.Χ.)

  • Πώς ξεκινά πάλι ο Πελοποννησιακός Πόλεμος;
  • Τι ήταν οι ερμαϊκές στήλες;
  • Τι γνωρίζετε για τον Δεκελεικό πόλεμο;
  • Ποιο ήταν το τέλος του πολέμου;
  • Ποιοι ήταν οι όροι της ειρήνης;
  • Ποια ήταν τα αποτελέσματα (συνέπειες) του πολέμου;
  • Για ποιους λόγους θεωρεί ο Θουκυδίδης ότι ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήταν ο καταστροφικότερος πόλεμος για τους Έλληνες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/2-i-ekstratia-sti-sikelia-415-413-p-ch-o-dekelikos-polemos-413-404-p-ch

3. Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ: ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΣΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ

  • Ποιοι ήταν και τι γνωρίζετε για τους Τριάκοντα τυράννους;
  • Τι ήταν η Ανταλκίδειος ειρήνη;
  • Ποια τα αποτελέσματα της Ανταλκιδείου ειρήνης;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/3-i-igemonia-tis-spartis-mia-kiriarchia-se-amfisvitisi

4. Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 

  • Τι γνωρίζετε για τη μάχη στα Λεύκτρα;
  • Τι έγινε μετά τη μάχη στα Λεύκτρα;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/4-i-kiriarchia-tis-thivas-stin-ellada

Κεφάλαιο Ζ΄ | Η ανάπτυξη της Μακεδονίας

1. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

  • Τι γνωρίζουμε για τους Μακεδόνες;
  • Ποια ήταν η σχέση τους με την υπόλοιπη Ελλάδα;
  • Ποιοι ήταν οι σημαντικοί βασιλείς μέχρι τη βασιλεία του Φιλίππου Β΄;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/1-to-kratos-tis-makedonias

2. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ

  • Πώς πέτυχε την αναδιοργάνωση του στρατού ο Φίλιππος;
  • Σε τι τον ωφέλησε η αναδιοργάνωση του στρατού;
  • Γιατί ο Φίλιππος επεμβαίνει στη νότια Ελλάδα;
  • Τι γνωρίζουμε για τη μάχη στη Χαιρώνεια;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/2-to-kratos-tis-makedonias-epektinetai

3. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

  • Ποιες ήταν οι κυριότερες μάχες του Αλέξανδρου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/3-alexandros-i-kataktisi-tis-anatolis

4. ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

  • Ποια ήταν τα σύνορα του κράτους του Αλέξανδρου;
  • Πώς διοικεί ο Αλέξανδρος το τεράστιο αυτό κράτος;
  • Ποιο ήταν το έργο του Αλέξανδρου;
  • Ποια μέτρα πήρε για την οικονομική ανάπτυξη;
  • Ποιο το πολίτευμα που εφάρμοσε;
  • Γιατί ο Αλέξανδρος ονομάστηκε «Μέγας»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/4-to-ergo-tou-alexandrou

5. ΟΙ ΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

  • Ποια είναι η γεωγραφική και πολιτική θέση της Κύπρου;
  • Ποιοι ήταν οι εισβολείς της Κύπρου;
  • Ποιοι ήταν οι ηγέτες που ξεχωρίζουν με το έργο τους στην Κύπρο;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/5-i-tiches-tis-kiprou

Κεφάλαιο Η΄ | Οι τέχνες και τα γράμματα την κλασική εποχή

1. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Τι γνωρίζουμε για την άνθιση των γραμμάτων;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/1-ta-grammata

2. ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ

  • Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα της κλασικής τέχνης;
  • Ποιες είναι οι περίοδοι της κλασικής τέχνης;
  • Ποια είναι τα θέματα των καλλιτεχνών της εποχής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/2-i-technes

3. Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

  • Ποιοι ήταν οι σημαντικοί ναοί και δημόσια κτίρια δωρικού και ιωνικού ρυθμού;
  • Ποια ήταν τα μέρη του θεάτρου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/3-i-architektoniki-ton-klasikon-chronon

4. Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

  • Ποια ήταν τα κυριότερα υλικά της γλυπτικής;
  • Ποιοι ήταν οι μεγάλοι καλλιτέχνες των κλασικών χρόνων;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/4-i-gliptiki-kai-i-zografiki-ton-klasikon-chronon

Κεφάλαιο Θ΄ | Ελληνιστικοί και Ρωμαϊκοί χρόνοι

1. ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ

  • Ποια ήταν και τι γνωρίζουμε για τα ελληνιστικά βασίλεια;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/1-ta-ellinistika-vasilia

2. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ

  • Τι ήταν οι συμπολιτείες και ποιες δυο αναπτύχθηκαν;
  • Ποια η τύχη των συμπολιτειών;
  • Τι σημαίνει η φράση «πύρρεια νίκη»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/2-i-katastasi-ston-elladiko-choro

3. ΤΟ ΡΩΜΑΪΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟΚΤΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ

  • Ποιοι ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της Ρώμης;
  • Ποια η εξέλιξη του πολιτεύματος στη Ρώμη;
  • Πώς διαμορφώθηκε η ρωμαϊκή κοινωνία;
  • Πώς γίνεται μεγάλη δύναμη το ρωμαϊκό κράτος;
  • Τι σημαίνει η φράση σήμερα: «Ο Αννίβας προ των πυλών» (Hannibal ante portas); Σε ποιες περιπτώσεις τη χρησιμοποιούμε;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/3-to-romaiko-kratos-apokta-megali-dinami

4. Η ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  • Ποια η κατάσταση στην Ελλάδα;
  • Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της Μακεδονίας;
  • Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της νότιας Ελλάδας;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/4-i-ipotagi-tou-ellinikou-kosmou

5. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

  • Πώς εξελίσσονται οι τέχνες και τα γράμματα στους ελληνιστικούς χρόνους;
  • Ποιες ήταν οι μεγάλες φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας;
  • Τι γνωρίζουμε για τις επιστήμες της περιόδου αυτής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/5-ta-grammata-kai-i-technes-ton-ellinistikon-chronon

6. ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

  • Ποιος πολιτισμός ονομάζεται Ελληνορωμαϊκός;
  • Τι γνωρίζουμε για τις τέχνες και τα γράμματα της περιόδου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/6-ellinoromaikos-politismos

Κεφάλαιο Ι΄ | Από τη Ρώμη στο Βυζάντιο

1. Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

  • Πώς οργανώνεται διοικητικά η αυτοκρατορία;
  • Πώς οργανώνεται στρατιωτικά η αυτοκρατορία;
  • Τι ήταν η pax romana, δηλαδή η ρωμαϊκή ειρήνη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/1-i-romaiki-irini

2. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ | Η ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

  • Τι διακηρύσσει η νέα θρησκεία;
  • Τι διακηρύσσουν οι πιστοί μετά τον θάνατο του Ιησού;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/2-o-christos-kai-i-didaskalia-tou-i-proti-ekklisia

3. Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

  • Πού οφείλεται η διάδοση του Χριστιανισμού και σε ποιες κοινωνικές τάξεις;
  • Πώς οργανώνεται η Εκκλησία;
  • Γιατί διώκονται οι Χριστιανοί;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/3-i-diadosi-tou-christianismou

4. 3ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ Μ.Χ. | Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ

  • Ποιες είναι οι κύριες αιτίες της κρίσης του ρωμαϊκού κράτους κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ.;
  • Τι οδήγησε τον Διοκλητιανό στη συγκρότηση της Τετραρχίας;
  • Τι δείχνει η εγκατάσταση του Διοκλητιανού στη Νικομήδεια;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/4-3os-aionas-m-ch-i-romaiki-autokratoria-se-krisi

5. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΡΟΦΗ

  • Τι οδήγησε τον Κωνσταντίνο να στραφεί προς τους Χριστιανούς;
  • Πού οφειλόταν η επιλογή της θέσης του Βυζαντίου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/5-konstantinos-i-megali-strofi

Αναζητήστε τον αντίστοιχο Οδηγό Μελέτης - Α' Τετραμήνου για περισσότερη επανάληψη και ολοκληρωμένη εμπέδωση της διδαχτέας ύλης.