Κεφάλαιο Γ΄ | Ο Ελληνικός Κόσμος από το 1100 έως το 800 π.Χ.
1. ΟΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ
- Ποια φύλα μετακινήθηκαν κατά τη διάρκεια του 12ου αιώνα;
- Τι σημαίνει αποικία;
- Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στον Α’ ελληνικό αποικισμό;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/1-i-metavatiki-chroni
2. Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
- Τι γνωρίζουμε για τη γραφή;
- Τι γνωρίζουμε για την τέχνη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/2-i-politismiki-anagennisi
Κεφάλαιο Δ΄ | Αρχαϊκή Εποχή (800-479 π.Χ.)
1. ΑΠΟΙΚΙΑΚΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ
- Πότε έγινε ο Β΄ ελληνικός αποικισμός;
- Σε ποιες περιοχές δημιουργήθηκαν οι περισσότερες αποικίες;
- Ποια ήταν τα αίτια του αποικισμού;
- Πώς γινόταν η επιλογή της αποικίας;
- Πώς γινόταν η προετοιμασία και η αναχώρηση για τη νέα πατρίδα;
- Πώς εξελισσόταν η σχέση των αποίκων με τη μητρόπολη;
- Ποιες οι συνέπειες, τα αποτελέσματα του β’ ελληνικού αποικισμού;
- Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στον α΄ και τον β΄ αποικισμό;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/1-apikiaki-exaplosi
2. Η ΠΟΛΗ-ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ
- Πώς διαμορφώθηκε η πόλη-κράτος;
- Τι είναι η οπλιτική φάλαγγα και ποια η σημασία της για την πόλη-κράτος;
- Τι πολίτευμα είχαν στην πόλη-κράτος;
- Ποιες πόλεις γνωρίζουν ανάπτυξη τη συγκεκριμένη περίοδο;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/2-i-poli-kratos-kai-i-exelixi-tou-politeumatos
3. Η ΣΠΑΡΤΗ
- Πώς ιδρύεται το κράτος;
- Ποιες οι κοινωνικές τάξεις της αρχαϊκής Σπάρτης;
- Ποια η πολιτική οργάνωση της Σπάρτης;
- Πώς εκπαίδευαν τα παιδιά οι Σπαρτιάτες;
- Τι ήταν ο λακωνισμός;
- Τι σημαίνει η φράση «περνάμε σπαρτιάτικα»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/3-i-sparti
4. ΑΘΗΝΑ: ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ
- Ποιο ήταν το πολίτευμα στην Αθήνα;
- Ποια ήταν τα όργανα στο αριστοκρατικό κράτος;
- Πώς διαμορφώνεται η καθημερινότητα των πολιτών;
- Γιατί ονομάστηκε «Κυλώνειο άγος»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/4-athina-apo-ti-vasilia-stin-aristokratia
5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
- Ποια ήταν τα μέτρα που πήρε ο Σόλωνας;
- Γιατί έμεινε γνωστός στην ιστορία ο Πεισίστρατος και ποια η παρακαταθήκη του;
- Ποιες ήταν οι μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/5-athina-poria-pros-ti-dimokratia
6. ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΔΕΣΜΟΙ
- Τι γνωρίζουμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες;
- Τι ήταν τα μαντεία;
- Τι ήταν οι αμφικτιονίες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/6-i-panellinii-desmi
7. ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ
- Ποιες ήταν οι αιτίες της Ιωνικής επανάστασης;
- Ποια τα αποτελέσματά της;
- Τι γνωρίζουμε για την εκστρατεία του Μαρδόνιου (492 π.Χ.);
- Ποια ήταν η αφορμή και ποιες οι αιτίες της μάχης του Μαραθώνα;
- Ποια ήταν η έκβαση της μάχης;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/7-perses-kai-ellines-dio-kosmi-sigkrouontai
8. Η ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ
- Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Θερμοπυλών και ποια η έκβασή της;
- Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και ποια η έκβασή της;
- Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Πλαταιών και ποια η έκβασή της;
- Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Μυκάλης και ποια η έκβασή της;
- Ποια ήταν τα αποτελέσματα της νίκης των Ελλήνων επί των Περσών;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/8-i-oristiki-apomakrinsi-tis-persikis-epithesis
9. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Σε ποια είδη διακρίνεται η ποίηση;
- Ποιοι είναι οι σημαντικοί πνευματικοί άνθρωποι της εποχής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/9-ta-grammata
10. Η ΤΕΧΝΗ
- Ποια είναι τα τμήματα του ναού;
- Ποιοι είναι οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των ναών;
- Ποια ήταν η βασική προϋπόθεση της γέννησης της μεγάλης γλυπτικής;
- Ποιους τύπους αγαλμάτων διακρίνουμε;
- Ποιες τεχνικές διακόσμησης έχουμε στην κεραμική;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/10-i-techni
Κεφάλαιο Ε΄ | Η Ηγεμονία της Αθήνας (479-431 π.Χ.)
1. Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΔΗΛΟΥ - Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΗΓΕΜΟΝΙΑΣ
- Τι γνωρίζουμε για την Α’ Αθηναϊκή Συμμαχία ή τη Συμμαχία της Δήλου (478 π.Χ.);
- Τι επιδιώκει ο Κίμωνας; Ποιο ήταν το πολιτικό του σχέδιο;
- Ποιος ο ρόλος της Συμμαχίας, παράλληλα με τη δράση του Κίμωνα;
- Γιατί η Συμμαχία γίνεται όργανο της αθηναϊκής επέκτασης; Πώς εδραιώνεται η αθηναϊκή ηγεμονία;
- Ποια ήταν η κατάληξη της Συμμαχίας της Δήλου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/1-i-simmachia-tis-dilou-i-simmachia-organo-tis-athinaikis-igemonias
2. ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ - Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
- Ποια ήταν τα σημαντικά πρόσωπα της δημοκρατικής Αθήνα;
- Ποιοι ήταν οι κύριοι εκπρόσωποι της νέας πολιτικής γενιάς;
- Τι γνωρίζουμε για τον Περικλή;
- Πώς διαμόρφωσε το πολιτικό του πρόγραμμα ο Περικλής;
- Πώς επηρέασε η Ειρήνη του Καλλία (449 π.Χ.) τους Αθηναίους; Πώς διαμορφώνονται οι καθημερινές συνθήκες διαβίωσής τους;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/2-to-dimokratiko-politeuma-statheropiitai-o-periklis-kai-to-dimokratiko-politeuma
3. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ | ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Εκκλησίας του Δήμου;
- Ποιος είναι ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου;
- Ποιος ο ρόλος και τι φρόντιζαν οι Δέκα στρατηγοί;
- Ποια η σύνθεση της Ηλιαίας;
- Τι ήταν οι λειτουργίες και τι κάλυπταν;
- Ποιες ήταν οι κυριότερες λειτουργίες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/3-i-litourgia-tou-politeumatos-i-litourgies
4. Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
- Ποιες ήταν οι τρεις μεγάλες κοινωνικές ομάδες;
- Ποιος ήταν ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα;
- Ποιος ήταν ο ρόλος του άνδρα στην αρχαία Αθήνα;
- Τι γνωρίζουμε για τα παιδιά στην αρχαία Αθήνα;
- Ποια ήταν η διατροφή τους και πώς ντυνόντουσαν στην αρχαία Αθήνα;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/4-i-sigkrousi-tis-kinonias-i-kathimerini-zoi
5. Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ | Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΚΑΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ | Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
- Ποιος ήταν ο υπέρτατος παιδευτικός στόχος της αθηναϊκής Πολιτείας;
- Ποιοι αναλάμβαναν τη μόρφωση των παιδιών;
- Ποιες ήταν οι ασχολίες των Αθηναίων;
- Ποιες ήταν οι κυριότερες γιορτές;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/5-i-diadikasia-tis-morfosis-o-athinaios-kai-i-ergasia-i-athina-giortazi
Κεφάλαιο ΣΤ΄ | Ηγεμονικοί ανταγωνισμοί και κάμψη των ελληνικών πόλεων (431-362 π.Χ.)
1. ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΦΟΡΜΕΣ ΤΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ | Ο ΑΡΧΙΔΑΜΕΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (431-421 π.Χ.)
- Ποια ήταν τα αίτια του Πελοποννησιακού Πολέμου;
- Σε ποιες φάσεις χωρίζεται και τι γνωρίζουμε γι΄αυτές;
- Ποιες ήταν οι αφορμές του Πελοποννησιακού Πολέμου;
- Πώς εξελίσσεται ο πόλεμος τα πρώτα χρόνια;
- Τι προέβλεπε η Νικίειος ειρήνη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/1-ta-aitia-kai-i-aformes-tou-peloponnisiakou-polemou-o-archidamios-polemos-431-421-p-ch
2. Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΗ ΣΙΚΕΛΙΑ (415-413 π.Χ.) | Ο ΔΕΚΕΛΕΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (413-404 π.Χ.)
- Πώς ξεκινά πάλι ο Πελοποννησιακός Πόλεμος;
- Τι ήταν οι ερμαϊκές στήλες;
- Τι γνωρίζετε για τον Δεκελεικό πόλεμο;
- Ποιο ήταν το τέλος του πολέμου;
- Ποιοι ήταν οι όροι της ειρήνης;
- Ποια ήταν τα αποτελέσματα (συνέπειες) του πολέμου;
- Για ποιους λόγους θεωρεί ο Θουκυδίδης ότι ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήταν ο καταστροφικότερος πόλεμος για τους Έλληνες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/2-i-ekstratia-sti-sikelia-415-413-p-ch-o-dekelikos-polemos-413-404-p-ch
3. Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΠΑΡΤΗΣ: ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΣΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ
- Ποιοι ήταν και τι γνωρίζετε για τους Τριάκοντα τυράννους;
- Τι ήταν η Ανταλκίδειος ειρήνη;
- Ποια τα αποτελέσματα της Ανταλκιδείου ειρήνης;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/3-i-igemonia-tis-spartis-mia-kiriarchia-se-amfisvitisi
4. Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
- Τι γνωρίζετε για τη μάχη στα Λεύκτρα;
- Τι έγινε μετά τη μάχη στα Λεύκτρα;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/4-i-kiriarchia-tis-thivas-stin-ellada
Κεφάλαιο Ζ΄ | Η ανάπτυξη της Μακεδονίας
1. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
- Τι γνωρίζουμε για τους Μακεδόνες;
- Ποια ήταν η σχέση τους με την υπόλοιπη Ελλάδα;
- Ποιοι ήταν οι σημαντικοί βασιλείς μέχρι τη βασιλεία του Φιλίππου Β΄;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/1-to-kratos-tis-makedonias
2. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ
- Πώς πέτυχε την αναδιοργάνωση του στρατού ο Φίλιππος;
- Σε τι τον ωφέλησε η αναδιοργάνωση του στρατού;
- Γιατί ο Φίλιππος επεμβαίνει στη νότια Ελλάδα;
- Τι γνωρίζουμε για τη μάχη στη Χαιρώνεια;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/2-to-kratos-tis-makedonias-epektinetai
3. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
- Ποιες ήταν οι κυριότερες μάχες του Αλέξανδρου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/3-alexandros-i-kataktisi-tis-anatolis
4. ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
- Ποια ήταν τα σύνορα του κράτους του Αλέξανδρου;
- Πώς διοικεί ο Αλέξανδρος το τεράστιο αυτό κράτος;
- Ποιο ήταν το έργο του Αλέξανδρου;
- Ποια μέτρα πήρε για την οικονομική ανάπτυξη;
- Ποιο το πολίτευμα που εφάρμοσε;
- Γιατί ο Αλέξανδρος ονομάστηκε «Μέγας»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/4-to-ergo-tou-alexandrou
5. ΟΙ ΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
- Ποια είναι η γεωγραφική και πολιτική θέση της Κύπρου;
- Ποιοι ήταν οι εισβολείς της Κύπρου;
- Ποιοι ήταν οι ηγέτες που ξεχωρίζουν με το έργο τους στην Κύπρο;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/5-i-tiches-tis-kiprou
Κεφάλαιο Η΄ | Οι τέχνες και τα γράμματα την κλασική εποχή
1. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Τι γνωρίζουμε για την άνθιση των γραμμάτων;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/1-ta-grammata
2. ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ
- Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα της κλασικής τέχνης;
- Ποιες είναι οι περίοδοι της κλασικής τέχνης;
- Ποια είναι τα θέματα των καλλιτεχνών της εποχής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/2-i-technes
3. Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
- Ποιοι ήταν οι σημαντικοί ναοί και δημόσια κτίρια δωρικού και ιωνικού ρυθμού;
- Ποια ήταν τα μέρη του θεάτρου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/3-i-architektoniki-ton-klasikon-chronon
4. Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
- Ποια ήταν τα κυριότερα υλικά της γλυπτικής;
- Ποιοι ήταν οι μεγάλοι καλλιτέχνες των κλασικών χρόνων;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/4-i-gliptiki-kai-i-zografiki-ton-klasikon-chronon
Κεφάλαιο Θ΄ | Ελληνιστικοί και Ρωμαϊκοί χρόνοι
1. ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
- Ποια ήταν και τι γνωρίζουμε για τα ελληνιστικά βασίλεια;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/1-ta-ellinistika-vasilia
2. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ
- Τι ήταν οι συμπολιτείες και ποιες δυο αναπτύχθηκαν;
- Ποια η τύχη των συμπολιτειών;
- Τι σημαίνει η φράση «πύρρεια νίκη»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/2-i-katastasi-ston-elladiko-choro
3. ΤΟ ΡΩΜΑΪΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΟΚΤΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ
- Ποιοι ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της Ρώμης;
- Ποια η εξέλιξη του πολιτεύματος στη Ρώμη;
- Πώς διαμορφώθηκε η ρωμαϊκή κοινωνία;
- Πώς γίνεται μεγάλη δύναμη το ρωμαϊκό κράτος;
- Τι σημαίνει η φράση σήμερα: «Ο Αννίβας προ των πυλών» (Hannibal ante portas); Σε ποιες περιπτώσεις τη χρησιμοποιούμε;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/3-to-romaiko-kratos-apokta-megali-dinami
4. Η ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
- Ποια η κατάσταση στην Ελλάδα;
- Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της Μακεδονίας;
- Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της νότιας Ελλάδας;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/4-i-ipotagi-tou-ellinikou-kosmou
5. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
- Πώς εξελίσσονται οι τέχνες και τα γράμματα στους ελληνιστικούς χρόνους;
- Ποιες ήταν οι μεγάλες φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας;
- Τι γνωρίζουμε για τις επιστήμες της περιόδου αυτής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/5-ta-grammata-kai-i-technes-ton-ellinistikon-chronon
6. ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- Ποιος πολιτισμός ονομάζεται Ελληνορωμαϊκός;
- Τι γνωρίζουμε για τις τέχνες και τα γράμματα της περιόδου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/6-ellinoromaikos-politismos
Κεφάλαιο Ι΄ | Από τη Ρώμη στο Βυζάντιο
1. Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
- Πώς οργανώνεται διοικητικά η αυτοκρατορία;
- Πώς οργανώνεται στρατιωτικά η αυτοκρατορία;
- Τι ήταν η pax romana, δηλαδή η ρωμαϊκή ειρήνη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/1-i-romaiki-irini
2. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ | Η ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
- Τι διακηρύσσει η νέα θρησκεία;
- Τι διακηρύσσουν οι πιστοί μετά τον θάνατο του Ιησού;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/2-o-christos-kai-i-didaskalia-tou-i-proti-ekklisia
3. Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
- Πού οφείλεται η διάδοση του Χριστιανισμού και σε ποιες κοινωνικές τάξεις;
- Πώς οργανώνεται η Εκκλησία;
- Γιατί διώκονται οι Χριστιανοί;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/3-i-diadosi-tou-christianismou
4. 3ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ Μ.Χ. | Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ
- Ποιες είναι οι κύριες αιτίες της κρίσης του ρωμαϊκού κράτους κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ.;
- Τι οδήγησε τον Διοκλητιανό στη συγκρότηση της Τετραρχίας;
- Τι δείχνει η εγκατάσταση του Διοκλητιανού στη Νικομήδεια;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/4-3os-aionas-m-ch-i-romaiki-autokratoria-se-krisi
5. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΡΟΦΗ
- Τι οδήγησε τον Κωνσταντίνο να στραφεί προς τους Χριστιανούς;
- Πού οφειλόταν η επιλογή της θέσης του Βυζαντίου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/5-konstantinos-i-megali-strofi
Αναζητήστε τον αντίστοιχο Οδηγό Μελέτης - Α' Τετραμήνου για περισσότερη επανάληψη και ολοκληρωμένη εμπέδωση της διδαχτέας ύλης.