My brainy
26 Μαϊος 2024

Ιστορία A΄ Γυμνασίου | Οδηγός επανάληψης εξετάσεων Ιουνίου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

Σημαντική υπενθύμιση!

Όταν σας ζητούν Ορισμό, θα πρέπει να αναφέρεται είτε αυτοκράτορας/βασιλιάς/ αρχηγός, είτε αιώνας.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β

2. Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός

-Πότε αναπτύχθηκε ο Κυκλαδικός πολιτισμός και ποιοι οι λόγοι που αναπτύχθηκε;

-Πού οφείλεται η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής των Κυκλάδων;

-Πώς εξελίσσονται οι οικισμοί;

-Τι γνωρίζουμε για την τέχνη της εποχής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/o-kikladikos-politismos/video-2-o-kikladikos-politismos

3. Ο Μινωικός Πολιτισμός

-Σε ποια περιοχή και σε ποια εποχή αναπτύχθηκε ο Μινωικός πολιτισμός;

-Με τι ασχολούνται οι Μινωίτες;

-Τι γνωρίζουμε για τα ανάκτορα και ποια ήταν τα σπουδαιότερα;

-Ποια είναι τα κέντρα του Μινωικού πολιτισμού;

-Περιγράψτε το ανάκτορο της Κνωσού.

-Τι γνωρίζουμε για τη γραφή των Μινωιτών;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/3-o-minoikos-politismos/video-3-o-minoikos-politismos

4. Η θρησκεία και η τέχνη των Μινωιτών

-Τι γνωρίζουμε για τη θρησκεία των Μινωιτών;

-Τι γνωρίζουμε για τη μινωική τέχνη;

-Τι γνωρίζουμε για τη μινωική κεραμική;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/4-i-thriskia-kai-i-techni-ton-minoiton/video-4-i-thriskia-kai-i-techni-ton-minoiton

5. Ο Μυκηναϊκός Κόσμος

-Πότε και πού αναπτύχθηκε ο πολιτισμός αυτός;

-Από πού επηρεάστηκε;

-Ποιος ανακάλυψε την ακρόπολη των Μυκηνών;

-Πού στηρίχθηκε η οικονομία των Μυκηναίων;

-Τι ήταν ο πολιτισμός της μυκηναϊκής κοινής;

-Πώς ήταν οργανωμένη η μυκηναϊκή κοινωνία;

-Τι ήταν η Γραμμική Β’;

-Πότε και γιατί κατέρρευσε ο Μυκηναϊκός πολιτισμός;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/5-o-mikinaikos-kosmos/video-5-o-mikinaikos-kosmos

6. Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη

-Σε ποιους θεούς πίστευαν οι Μυκηναίοι;

-Ποιους τομείς της τέχνης ανέπτυξαν;

-Τι σημαίνει «μνημειακή αρχιτεκτονική»;

-Τι γνωρίζουμε για τη μορφή των τάφων;

-Τι γνωρίζουμε για τη ζωγραφική και την κεραμική της περιόδου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/6-i-mikinaiki-thriskia-kai-techni/video-6-mikinaiki-thriskia-kai-techni

Κεφάλαιο Γ΄ | Ο Ελληνικός Κόσμος από το 1100 έως το 800 π.Χ.

1. Οι μεταβατικοί χρόνοι

-Τι σημαίνει αποικία;

-Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στον Α’ ελληνικό αποικισμό;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/1-i-metavatiki-chroni

2. Η πολιτισμική αναγέννηση

-Πότε εμφανίζεται το ελληνικό αλφάβητο και πού το πήραν οι Έλληνες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/2-i-politismiki-anagennisi

Κεφάλαιο Δ΄ | Αρχαϊκή Εποχή (800-479 π.Χ.)

1. Αποικιακή εξάπλωση

-Πότε έγινε ο Β΄ ελληνικός αποικισμός;

-Ποια ήταν τα αίτια του αποικισμού;

-Πώς εξελισσόταν η σχέση των αποίκων με τη μητρόπολη;

-Ποιες οι συνέπειες και τα αποτελέσματα του β’ ελληνικού αποικισμού;

-Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στον α΄ και τον β΄ αποικισμό;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/1-apikiaki-exaplosi

2. Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος

-Ποια τα συστατικά στοιχεία της πόλης-κράτους;

-Τι είναι η οπλιτική φάλαγγα και ποια η σημασία της για την πόλη-κράτος; Ποιοι συμμετείχαν;

-Τι πολίτευμα είχαν στην πόλη-κράτος;

-Ποια είναι η εξέλιξη των πολιτευμάτων;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/2-i-poli-kratos-kai-i-exelixi-tou-politeumatos

3. Η Σπάρτη

-Ποιες οι κοινωνικές τάξεις της αρχαϊκής Σπάρτης;

-Ποια η πολιτική οργάνωση της Σπάρτης;/ Ποιοι οι πολιτειακοί θεσμοί της Σπάρτης;

-Πώς εκπαίδευαν τα παιδιά οι Σπαρτιάτες;

-Τι ήταν ο λακωνισμός;

-Τι σημαίνει η φράση «περνάμε σπαρτιάτικα» και τι η φράση «δουλεύει σαν είλωτας»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/3-i-sparti

4. Αθήνα: Από τη Βασιλεία Στην Αριστοκρατία

-Ποιο ήταν το πολίτευμα στην Αθήνα;

-Ποια ήταν τα όργανα στο αριστοκρατικό κράτος;

-Γιατί ονομάστηκε «Κυλώνειο άγος»;

-Τι εννοούμε με τη φράση «δρακόντεια μέτρα πήρε η κυβέρνηση»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/4-athina-apo-ti-vasilia-stin-aristokratia

5. Αθήνα: πορεία προς τη Δημοκρατία

-Ποια ήταν τα μέτρα που πήρε ο Σόλωνας;

-Τι ήταν η σεισάχθεια;

-Γιατί έμεινε γνωστός στην ιστορία ο Πεισίστρατος και ποια η παρακαταθήκη του;

-Ποιες ήταν οι μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/5-athina-poria-pros-ti-dimokratia

6. Οι Πανελλήνιοι Δεσμοί

-Τι γνωρίζουμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες;

-Ποια τα κοινά στοιχεία που ένωναν τους Έλληνες;

-Τι ήταν τα μαντεία;

-Τι ήταν οι αμφικτιονίες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/6-i-panellinii-desmi

7. Πέρσες και Έλληνες: Δυο κόσμοι συγκρούονται

-Ποιες ήταν οι αιτίες της Ιωνικής επανάστασης;

-Ποια τα αποτελέσματά της;

-Τι γνωρίζουμε για την εκστρατεία του Μαρδόνιου (492 π.Χ.);

-Πότε έγινε η μάχη στον Μαραθώνα; Ποιος ήταν ο αρχηγός των Ελλήνων; Ποια ήταν η έκβαση της μάχης;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/7-perses-kai-ellines-dio-kosmi-sigkrouontai

8. Η οριστική απομάκρυνση της περσικής επίθεσης

-Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Θερμοπυλών και ποια η έκβασή της;

-Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και ποια η έκβασή της;

-Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Πλαταιών και ποια η έκβασή της;

-Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Μυκάλης και ποια η έκβασή της;

-Ποια ήταν τα αποτελέσματα της νίκης των Ελλήνων επί των Περσών;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/8-i-oristiki-apomakrinsi-tis-persikis-epithesis

9. Τα Γράμματα

-Σε ποια είδη διακρίνεται η ποίηση;

-Ποιοι είναι οι σημαντικοί πνευματικοί άνθρωποι της εποχής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/9-ta-grammata

10. Η Τέχνη

-Ποια είναι τα τμήματα του ναού;

-Ποιοι είναι οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των ναών;

-Ποιους τύπους αγαλμάτων διακρίνουμε;

-Ποια η διαφορά μελανόμορφου και ερυθρόμορφου ρυθμού;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/10-i-techni

Κεφάλαιο Ε΄ | Η Ηγεμονία της Αθήνας (479-431 π.Χ.)

1. Η Συμμαχία Της Δήλου - Η Συμμαχία όργανο της Αθηναϊκής Ηγεμονίας

-Τι γνωρίζουμε για την Α’ Αθηναϊκή Συμμαχία ή τη Συμμαχία της Δήλου (478 π.Χ.);

-Τι επιδιώκει ο Κίμωνας; Ποιο ήταν το πολιτικό του σχέδιο;

-Ποιος ο ρόλος της Συμμαχίας, παράλληλα με τη δράση του Κίμωνα;

-Γιατί η Συμμαχία γίνεται όργανο της αθηναϊκής επέκτασης; Πώς εδραιώνεται η αθηναϊκή ηγεμονία;

-Ποια ήταν η κατάληξη της Συμμαχίας της Δήλου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/1-i-simmachia-tis-dilou-i-simmachia-organo-tis-athinaikis-igemonias

2. Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται - Ο Περικλής και το δημοκρατικό πολίτευμα

-Ποια ήταν τα σημαντικά πρόσωπα της δημοκρατικής Αθήνας;

-Τι γνωρίζουμε για τον Περικλή;

-Πώς διαμόρφωσε το πολιτικό του πρόγραμμα ο Περικλής; / Με ποια μέτρα ο
Περικλής προχωρεί στον εκδημοκρατισμό του Αθηναϊκού πολιτεύματος;

-Πώς επηρέασε η Ειρήνη του Καλλία (449 π.Χ.) τους Αθηναίους;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/2-to-dimokratiko-politeuma-statheropiitai-o-periklis-kai-to-dimokratiko-politeuma

3. Η λειτουργία του πολιτεύματος | Οι λειτουργίες

-Ποιοι ήταν οι κυριότεροι θεσμοί της Αθηναϊκής πολιτείας;

-Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Εκκλησίας του Δήμου;

-Ποιος είναι ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου;

-Ποιος ο ρόλος και τι φρόντιζαν οι Δέκα στρατηγοί;

-Ποια η σύνθεση της Ηλιαίας;

-Δώστε τον ορισμό των λειτουργιών και αναφέρετε τις κυριότερες.

-Τι γνωρίζετε για τη Βουλή των Πεντακοσίων και τους 9 άρχοντες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/3-i-litourgia-tou-politeumatos-i-litourgies

4. Η συγκρότηση της Αθηναϊκής κοινωνίας - Η καθημερινή ζωή

-Ποιες ήταν οι τρεις μεγάλες κοινωνικές ομάδες;

-Ποιος ήταν ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα;

-Ποιος ήταν ο ρόλος του άνδρα στην αρχαία Αθήνα;

-Τι γνωρίζουμε για τα παιδιά στην αρχαία Αθήνα;

-Ποια ήταν η διατροφή τους και πώς ντυνόντουσαν στην αρχαία Αθήνα;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/4-i-sigkrousi-tis-kinonias-i-kathimerini-zoi

5. Η διαδικασία της μόρφωσης | Ο Αθηναίος και η εργασία | Η Αθήνα γιορτάζει

-Ποιος ήταν ο υπέρτατος παιδευτικός στόχος της αθηναϊκής Πολιτείας;

-Ποιοι αναλάμβαναν τη μόρφωση των παιδιών;

-Ποιες ήταν οι ασχολίες των Αθηναίων;

-Ποιες ήταν οι κυριότερες γιορτές;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/5-i-diadikasia-tis-morfosis-o-athinaios-kai-i-ergasia-i-athina-giortazi

Κεφάλαιο ΣΤ΄ | Ηγεμονικοί ανταγωνισμοί και κάμψη των ελληνικών πόλεων (431-362 π.Χ.)

  1. Τα αίτια και οι αφορμές του Πελοποννησιακού Πολέμου | Ο Αρχιδάμειος Πόλεμος (431-421 π.Χ.)

-Ποια ήταν τα αίτια του Πελοποννησιακού Πολέμου;

-Σε ποιες φάσεις χωρίζεται και τι γνωρίζουμε γι΄αυτές;

-Ποιες ήταν οι αφορμές του Πελοποννησιακού Πολέμου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/1-ta-aitia-kai-i-aformes-tou-peloponnisiakou-polemou-o-archidamios-polemos-431-421-p-ch

2.Η εκστρατεία στη Σικελία (415-413 π.Χ.) - Ο Δεκελεικός πόλεμος (413-404 π.Χ.)

-Ποιοι ήταν οι όροι της ειρήνης;

-Ποια ήταν τα αποτελέσματα (συνέπειες) του Πελοποννησιακού Πολέμου;

-Για ποιους λόγους θεωρεί ο Θουκυδίδης ότι ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήταν ο καταστροφικότερος πόλεμος για τους Έλληνες;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/2-i-ekstratia-sti-sikelia-415-413-p-ch-o-dekelikos-polemos-413-404-p-ch

3.Η Ηγεμονία της Σπάρτης: Μια κυριαρχία σε αμφισβήτηση

-Ποιοι ήταν και τι γνωρίζετε για τους Τριάκοντα τυράννους;

-Τι ήταν η Ανταλκίδειος ειρήνη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/3-i-igemonia-tis-spartis-mia-kiriarchia-se-amfisvitisi

4.Η κυριαρχία της Θήβας στην Ελλάδα

-Τι γνωρίζετε για τη μάχη στα Λεύκτρα;

-Τι έγινε μετά τη μάχη στα Λεύκτρα;

-Τι γνωρίζετε για τους στρατηγούς Επαμεινώνδα και Πελοπίδα;

-Τι ήταν: ο ιερός λόχος και η λοξή φάλαγγα.

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/4-i-kiriarchia-tis-thivas-stin-ellada

Κεφάλαιο Ζ΄ | Η ανάπτυξη της Μακεδονίας

1.Το κράτος της Μακεδονίας

-Τι γνωρίζουμε για τη μάχη στη Χαιρώνεια;

-Τι αποφάσισαν οι Έλληνες στο συνέδριο της Κορίνθου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/2-to-kratos-tis-makedonias-epektinetai

3.Αλέξανδρος. Η κατάκτηση της Ανατολής

-Ποιες ήταν οι κυριότερες μάχες του Αλέξανδρου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/3-alexandros-i-kataktisi-tis-anatolis

4.Το έργο του Αλέξανδρου

-Ποια ήταν τα σύνορα του κράτους του Αλέξανδρου;

-Πώς διοικεί ο Αλέξανδρος το τεράστιο αυτό κράτος;

-Ποιο ήταν το έργο του Αλέξανδρου;

-Ποια μέτρα πήρε για την οικονομική ανάπτυξη;

-Ποιο το πολίτευμα που εφάρμοσε;

-Γιατί ο Αλέξανδρος ονομάστηκε «Μέγας»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/4-to-ergo-tou-alexandrou

Κεφάλαιο Η΄ | Οι τέχνες και τα γράμματα την κλασική εποχή

2.Οι Τέχνες

-Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα της κλασικής τέχνης;

-Ποιες είναι οι περίοδοι της κλασικής τέχνης;

-Ποια είναι τα θέματα των καλλιτεχνών της εποχής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/2-i-technes

3.Η Αρχιτεκτονική των Κλασικών Χρόνων

-Ποιοι ήταν οι σημαντικοί ναοί και δημόσια κτίρια δωρικού και ιωνικού ρυθμού;

-Ποια ήταν τα μέρη του θεάτρου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/3-i-architektoniki-ton-klasikon-chronon

4. Η Γλυπτικη και η Ζωγραφική των Κλασικών Χρόνων

-Ποιοι ήταν οι μεγάλοι καλλιτέχνες των κλασικών χρόνων;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/4-i-gliptiki-kai-i-zografiki-ton-klasikon-chronon

Κεφάλαιο Θ΄ | Ελληνιστικοί και Ρωμαϊκοί Χρόνοι

1.Τα Ελληνιστικά Βασίλεια

-Ποια ήταν και τι γνωρίζουμε για τα ελληνιστικά βασίλεια;

-Ποιες οι συνέπειες από την ίδρυση των νέων κρατών;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/1-ta-ellinistika-vasilia

2. Η κατάσταση στον ελλαδικό χώρο

-Τι ήταν οι συμπολιτείες και ποιες δύο αναπτύχθηκαν;

-Ποια η τύχη των συμπολιτειών;

-Τι σημαίνει η φράση «πύρρεια νίκη»;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/2-i-katastasi-ston-elladiko-choro

3. Το Ρωμαϊκό Κράτος αποκτά μεγάλη δύναμη

-Ποιοι ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της Ρώμης;

-Ποια η εξέλιξη του πολιτεύματος στη Ρώμη;

-Πώς διαμορφώθηκε η ρωμαϊκή κοινωνία;

-Πώς γίνεται μεγάλη δύναμη το ρωμαϊκό κράτος;

-Τι σημαίνει η φράση σήμερα: «Ο Αννίβας προ των πυλών» (Hannibal ante portas); Σε ποιες περιπτώσεις τη χρησιμοποιούμε;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/3-to-romaiko-kratos-apokta-megali-dinami

4. Η υποταγή του ελληνικού κόσμου

-Ποια η κατάσταση στην Ελλάδα;

-Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της Μακεδονίας;

-Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της νότιας Ελλάδας;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/4-i-ipotagi-tou-ellinikou-kosmou

5. Τα Γράμματα και οι Τέχνες των Ελληνιστικών Χρόνων

-Πώς εξελίσσονται οι τέχνες και τα γράμματα στους ελληνιστικούς χρόνους;

-Ποιες ήταν οι μεγάλες φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας;

-Τι γνωρίζουμε για τις επιστήμες της περιόδου αυτής;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/5-ta-grammata-kai-i-technes-ton-ellinistikon-chronon

6. Ελληνορωμαϊκός Πολιτισμός

-Ποιος πολιτισμός ονομάζεται Ελληνορωμαϊκός;

-Τι γνωρίζουμε για τις τέχνες και τα γράμματα της περιόδου;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/6-ellinoromaikos-politismos

Κεφάλαιο Ι΄ | Από τη Ρώμη στο Βυζάντιο

1.Η Ρωμαϊκή Ειρήνη

-Πώς οργανώνεται διοικητικά η αυτοκρατορία;

-Πώς οργανώνεται στρατιωτικά η αυτοκρατορία;

-Τι ήταν η pax romana, δηλαδή η ρωμαϊκή ειρήνη;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/1-i-romaiki-irini

4.3ος Αιώνας μ.Χ. | Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία σε κρίση

-Ποιες είναι οι κύριες αιτίες της κρίσης του ρωμαϊκού κράτους κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ.;

-Τι οδήγησε τον Διοκλητιανό στη συγκρότηση της Τετραρχίας;

-Τι δείχνει η εγκατάσταση του Διοκλητιανού στη Νικομήδεια;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/4-3os-aionas-m-ch-i-romaiki-autokratoria-se-krisi

5. Κωνσταντίνος| Η Μεγάλη στροφή

-Τι οδήγησε τον Κωνσταντίνο να στραφεί προς τους Χριστιανούς;

-Πού οφειλόταν η επιλογή της θέσης του Βυζαντίου;

-Τι όριζε το Διάταγμα των Μεδιολάνων; Πότε εκδόθηκε και από ποιους;

https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/5-konstantinos-i-megali-strofi

Ακολουθήστε βήμα βήμα τον οδηγό μελέτης που σας προτείνει η εκπαιδευτική ομάδα του brainy.gr για ολοκληρωμένη επανάληψη και επιτυχία στις εξετάσεις του Ιουνίου