Σημαντική υπενθύμιση!
Όταν σας ζητούν Ορισμό, θα πρέπει να αναφέρεται είτε αυτοκράτορας/βασιλιάς/ αρχηγός, είτε αιώνας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
2. Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
-Πότε αναπτύχθηκε ο Κυκλαδικός πολιτισμός και ποιοι οι λόγοι που αναπτύχθηκε;
-Πού οφείλεται η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής των Κυκλάδων;
-Πώς εξελίσσονται οι οικισμοί;
-Τι γνωρίζουμε για την τέχνη της εποχής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/o-kikladikos-politismos/video-2-o-kikladikos-politismos
3. Ο Μινωικός Πολιτισμός
-Σε ποια περιοχή και σε ποια εποχή αναπτύχθηκε ο Μινωικός πολιτισμός;
-Με τι ασχολούνται οι Μινωίτες;
-Τι γνωρίζουμε για τα ανάκτορα και ποια ήταν τα σπουδαιότερα;
-Ποια είναι τα κέντρα του Μινωικού πολιτισμού;
-Περιγράψτε το ανάκτορο της Κνωσού.
-Τι γνωρίζουμε για τη γραφή των Μινωιτών;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/3-o-minoikos-politismos/video-3-o-minoikos-politismos
4. Η θρησκεία και η τέχνη των Μινωιτών
-Τι γνωρίζουμε για τη θρησκεία των Μινωιτών;
-Τι γνωρίζουμε για τη μινωική τέχνη;
-Τι γνωρίζουμε για τη μινωική κεραμική;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/4-i-thriskia-kai-i-techni-ton-minoiton/video-4-i-thriskia-kai-i-techni-ton-minoiton
5. Ο Μυκηναϊκός Κόσμος
-Πότε και πού αναπτύχθηκε ο πολιτισμός αυτός;
-Από πού επηρεάστηκε;
-Ποιος ανακάλυψε την ακρόπολη των Μυκηνών;
-Πού στηρίχθηκε η οικονομία των Μυκηναίων;
-Τι ήταν ο πολιτισμός της μυκηναϊκής κοινής;
-Πώς ήταν οργανωμένη η μυκηναϊκή κοινωνία;
-Τι ήταν η Γραμμική Β’;
-Πότε και γιατί κατέρρευσε ο Μυκηναϊκός πολιτισμός;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/5-o-mikinaikos-kosmos/video-5-o-mikinaikos-kosmos
6. Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη
-Σε ποιους θεούς πίστευαν οι Μυκηναίοι;
-Ποιους τομείς της τέχνης ανέπτυξαν;
-Τι σημαίνει «μνημειακή αρχιτεκτονική»;
-Τι γνωρίζουμε για τη μορφή των τάφων;
-Τι γνωρίζουμε για τη ζωγραφική και την κεραμική της περιόδου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-v-i-epochi-tou-chalkou/6-i-mikinaiki-thriskia-kai-techni/video-6-mikinaiki-thriskia-kai-techni
Κεφάλαιο Γ΄ | Ο Ελληνικός Κόσμος από το 1100 έως το 800 π.Χ.
1. Οι μεταβατικοί χρόνοι
-Τι σημαίνει αποικία;
-Ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στον Α’ ελληνικό αποικισμό;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/1-i-metavatiki-chroni
2. Η πολιτισμική αναγέννηση
-Πότε εμφανίζεται το ελληνικό αλφάβητο και πού το πήραν οι Έλληνες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-g-o-ellinikos-kosmos-apo-to-1100-eos-to-800-p-ch/2-i-politismiki-anagennisi
Κεφάλαιο Δ΄ | Αρχαϊκή Εποχή (800-479 π.Χ.)
1. Αποικιακή εξάπλωση
-Πότε έγινε ο Β΄ ελληνικός αποικισμός;
-Ποια ήταν τα αίτια του αποικισμού;
-Πώς εξελισσόταν η σχέση των αποίκων με τη μητρόπολη;
-Ποιες οι συνέπειες και τα αποτελέσματα του β’ ελληνικού αποικισμού;
-Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στον α΄ και τον β΄ αποικισμό;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/1-apikiaki-exaplosi
2. Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος
-Ποια τα συστατικά στοιχεία της πόλης-κράτους;
-Τι είναι η οπλιτική φάλαγγα και ποια η σημασία της για την πόλη-κράτος; Ποιοι συμμετείχαν;
-Τι πολίτευμα είχαν στην πόλη-κράτος;
-Ποια είναι η εξέλιξη των πολιτευμάτων;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/2-i-poli-kratos-kai-i-exelixi-tou-politeumatos
3. Η Σπάρτη
-Ποιες οι κοινωνικές τάξεις της αρχαϊκής Σπάρτης;
-Ποια η πολιτική οργάνωση της Σπάρτης;/ Ποιοι οι πολιτειακοί θεσμοί της Σπάρτης;
-Πώς εκπαίδευαν τα παιδιά οι Σπαρτιάτες;
-Τι ήταν ο λακωνισμός;
-Τι σημαίνει η φράση «περνάμε σπαρτιάτικα» και τι η φράση «δουλεύει σαν είλωτας»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/3-i-sparti
4. Αθήνα: Από τη Βασιλεία Στην Αριστοκρατία
-Ποιο ήταν το πολίτευμα στην Αθήνα;
-Ποια ήταν τα όργανα στο αριστοκρατικό κράτος;
-Γιατί ονομάστηκε «Κυλώνειο άγος»;
-Τι εννοούμε με τη φράση «δρακόντεια μέτρα πήρε η κυβέρνηση»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/4-athina-apo-ti-vasilia-stin-aristokratia
5. Αθήνα: πορεία προς τη Δημοκρατία
-Ποια ήταν τα μέτρα που πήρε ο Σόλωνας;
-Τι ήταν η σεισάχθεια;
-Γιατί έμεινε γνωστός στην ιστορία ο Πεισίστρατος και ποια η παρακαταθήκη του;
-Ποιες ήταν οι μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/5-athina-poria-pros-ti-dimokratia
6. Οι Πανελλήνιοι Δεσμοί
-Τι γνωρίζουμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες;
-Ποια τα κοινά στοιχεία που ένωναν τους Έλληνες;
-Τι ήταν τα μαντεία;
-Τι ήταν οι αμφικτιονίες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/6-i-panellinii-desmi
7. Πέρσες και Έλληνες: Δυο κόσμοι συγκρούονται
-Ποιες ήταν οι αιτίες της Ιωνικής επανάστασης;
-Ποια τα αποτελέσματά της;
-Τι γνωρίζουμε για την εκστρατεία του Μαρδόνιου (492 π.Χ.);
-Πότε έγινε η μάχη στον Μαραθώνα; Ποιος ήταν ο αρχηγός των Ελλήνων; Ποια ήταν η έκβαση της μάχης;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/7-perses-kai-ellines-dio-kosmi-sigkrouontai
8. Η οριστική απομάκρυνση της περσικής επίθεσης
-Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Θερμοπυλών και ποια η έκβασή της;
-Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας και ποια η έκβασή της;
-Τι γνωρίζουμε για τη μάχη των Πλαταιών και ποια η έκβασή της;
-Τι γνωρίζουμε για τη ναυμαχία της Μυκάλης και ποια η έκβασή της;
-Ποια ήταν τα αποτελέσματα της νίκης των Ελλήνων επί των Περσών;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/8-i-oristiki-apomakrinsi-tis-persikis-epithesis
9. Τα Γράμματα
-Σε ποια είδη διακρίνεται η ποίηση;
-Ποιοι είναι οι σημαντικοί πνευματικοί άνθρωποι της εποχής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/9-ta-grammata
10. Η Τέχνη
-Ποια είναι τα τμήματα του ναού;
-Ποιοι είναι οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των ναών;
-Ποιους τύπους αγαλμάτων διακρίνουμε;
-Ποια η διαφορά μελανόμορφου και ερυθρόμορφου ρυθμού;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-d-archaiki-epochi-800-479-p-ch/10-i-techni
Κεφάλαιο Ε΄ | Η Ηγεμονία της Αθήνας (479-431 π.Χ.)
1. Η Συμμαχία Της Δήλου - Η Συμμαχία όργανο της Αθηναϊκής Ηγεμονίας
-Τι γνωρίζουμε για την Α’ Αθηναϊκή Συμμαχία ή τη Συμμαχία της Δήλου (478 π.Χ.);
-Τι επιδιώκει ο Κίμωνας; Ποιο ήταν το πολιτικό του σχέδιο;
-Ποιος ο ρόλος της Συμμαχίας, παράλληλα με τη δράση του Κίμωνα;
-Γιατί η Συμμαχία γίνεται όργανο της αθηναϊκής επέκτασης; Πώς εδραιώνεται η αθηναϊκή ηγεμονία;
-Ποια ήταν η κατάληξη της Συμμαχίας της Δήλου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/1-i-simmachia-tis-dilou-i-simmachia-organo-tis-athinaikis-igemonias
2. Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται - Ο Περικλής και το δημοκρατικό πολίτευμα
-Ποια ήταν τα σημαντικά πρόσωπα της δημοκρατικής Αθήνας;
-Τι γνωρίζουμε για τον Περικλή;
-Πώς διαμόρφωσε το πολιτικό του πρόγραμμα ο Περικλής; / Με ποια μέτρα ο
Περικλής προχωρεί στον εκδημοκρατισμό του Αθηναϊκού πολιτεύματος;
-Πώς επηρέασε η Ειρήνη του Καλλία (449 π.Χ.) τους Αθηναίους;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/2-to-dimokratiko-politeuma-statheropiitai-o-periklis-kai-to-dimokratiko-politeuma
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος | Οι λειτουργίες
-Ποιοι ήταν οι κυριότεροι θεσμοί της Αθηναϊκής πολιτείας;
-Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Εκκλησίας του Δήμου;
-Ποιος είναι ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου;
-Ποιος ο ρόλος και τι φρόντιζαν οι Δέκα στρατηγοί;
-Ποια η σύνθεση της Ηλιαίας;
-Δώστε τον ορισμό των λειτουργιών και αναφέρετε τις κυριότερες.
-Τι γνωρίζετε για τη Βουλή των Πεντακοσίων και τους 9 άρχοντες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/3-i-litourgia-tou-politeumatos-i-litourgies
4. Η συγκρότηση της Αθηναϊκής κοινωνίας - Η καθημερινή ζωή
-Ποιες ήταν οι τρεις μεγάλες κοινωνικές ομάδες;
-Ποιος ήταν ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα;
-Ποιος ήταν ο ρόλος του άνδρα στην αρχαία Αθήνα;
-Τι γνωρίζουμε για τα παιδιά στην αρχαία Αθήνα;
-Ποια ήταν η διατροφή τους και πώς ντυνόντουσαν στην αρχαία Αθήνα;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/4-i-sigkrousi-tis-kinonias-i-kathimerini-zoi
5. Η διαδικασία της μόρφωσης | Ο Αθηναίος και η εργασία | Η Αθήνα γιορτάζει
-Ποιος ήταν ο υπέρτατος παιδευτικός στόχος της αθηναϊκής Πολιτείας;
-Ποιοι αναλάμβαναν τη μόρφωση των παιδιών;
-Ποιες ήταν οι ασχολίες των Αθηναίων;
-Ποιες ήταν οι κυριότερες γιορτές;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-e-i-igemonia-tis-athinas-479-431-p-ch/5-i-diadikasia-tis-morfosis-o-athinaios-kai-i-ergasia-i-athina-giortazi
Κεφάλαιο ΣΤ΄ | Ηγεμονικοί ανταγωνισμοί και κάμψη των ελληνικών πόλεων (431-362 π.Χ.)
- Τα αίτια και οι αφορμές του Πελοποννησιακού Πολέμου | Ο Αρχιδάμειος Πόλεμος (431-421 π.Χ.)
-Ποια ήταν τα αίτια του Πελοποννησιακού Πολέμου;
-Σε ποιες φάσεις χωρίζεται και τι γνωρίζουμε γι΄αυτές;
-Ποιες ήταν οι αφορμές του Πελοποννησιακού Πολέμου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/1-ta-aitia-kai-i-aformes-tou-peloponnisiakou-polemou-o-archidamios-polemos-431-421-p-ch
2.Η εκστρατεία στη Σικελία (415-413 π.Χ.) - Ο Δεκελεικός πόλεμος (413-404 π.Χ.)
-Ποιοι ήταν οι όροι της ειρήνης;
-Ποια ήταν τα αποτελέσματα (συνέπειες) του Πελοποννησιακού Πολέμου;
-Για ποιους λόγους θεωρεί ο Θουκυδίδης ότι ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήταν ο καταστροφικότερος πόλεμος για τους Έλληνες;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/2-i-ekstratia-sti-sikelia-415-413-p-ch-o-dekelikos-polemos-413-404-p-ch
3.Η Ηγεμονία της Σπάρτης: Μια κυριαρχία σε αμφισβήτηση
-Ποιοι ήταν και τι γνωρίζετε για τους Τριάκοντα τυράννους;
-Τι ήταν η Ανταλκίδειος ειρήνη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/3-i-igemonia-tis-spartis-mia-kiriarchia-se-amfisvitisi
4.Η κυριαρχία της Θήβας στην Ελλάδα
-Τι γνωρίζετε για τη μάχη στα Λεύκτρα;
-Τι έγινε μετά τη μάχη στα Λεύκτρα;
-Τι γνωρίζετε για τους στρατηγούς Επαμεινώνδα και Πελοπίδα;
-Τι ήταν: ο ιερός λόχος και η λοξή φάλαγγα.
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-st-igemoniki-antagonismi-kai-kampsi-ton-ellinikon-poleon-431-362-p-ch/4-i-kiriarchia-tis-thivas-stin-ellada
Κεφάλαιο Ζ΄ | Η ανάπτυξη της Μακεδονίας
1.Το κράτος της Μακεδονίας
-Τι γνωρίζουμε για τη μάχη στη Χαιρώνεια;
-Τι αποφάσισαν οι Έλληνες στο συνέδριο της Κορίνθου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/2-to-kratos-tis-makedonias-epektinetai
3.Αλέξανδρος. Η κατάκτηση της Ανατολής
-Ποιες ήταν οι κυριότερες μάχες του Αλέξανδρου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/3-alexandros-i-kataktisi-tis-anatolis
4.Το έργο του Αλέξανδρου
-Ποια ήταν τα σύνορα του κράτους του Αλέξανδρου;
-Πώς διοικεί ο Αλέξανδρος το τεράστιο αυτό κράτος;
-Ποιο ήταν το έργο του Αλέξανδρου;
-Ποια μέτρα πήρε για την οικονομική ανάπτυξη;
-Ποιο το πολίτευμα που εφάρμοσε;
-Γιατί ο Αλέξανδρος ονομάστηκε «Μέγας»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-z-i-anaptixi-tis-makedonias/4-to-ergo-tou-alexandrou
Κεφάλαιο Η΄ | Οι τέχνες και τα γράμματα την κλασική εποχή
2.Οι Τέχνες
-Ποια είναι τα βασικά γνωρίσματα της κλασικής τέχνης;
-Ποιες είναι οι περίοδοι της κλασικής τέχνης;
-Ποια είναι τα θέματα των καλλιτεχνών της εποχής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/2-i-technes
3.Η Αρχιτεκτονική των Κλασικών Χρόνων
-Ποιοι ήταν οι σημαντικοί ναοί και δημόσια κτίρια δωρικού και ιωνικού ρυθμού;
-Ποια ήταν τα μέρη του θεάτρου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/3-i-architektoniki-ton-klasikon-chronon
4. Η Γλυπτικη και η Ζωγραφική των Κλασικών Χρόνων
-Ποιοι ήταν οι μεγάλοι καλλιτέχνες των κλασικών χρόνων;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-i-technes-kai-ta-grammata-tin-klasiki-epochi/4-i-gliptiki-kai-i-zografiki-ton-klasikon-chronon
Κεφάλαιο Θ΄ | Ελληνιστικοί και Ρωμαϊκοί Χρόνοι
1.Τα Ελληνιστικά Βασίλεια
-Ποια ήταν και τι γνωρίζουμε για τα ελληνιστικά βασίλεια;
-Ποιες οι συνέπειες από την ίδρυση των νέων κρατών;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/1-ta-ellinistika-vasilia
2. Η κατάσταση στον ελλαδικό χώρο
-Τι ήταν οι συμπολιτείες και ποιες δύο αναπτύχθηκαν;
-Ποια η τύχη των συμπολιτειών;
-Τι σημαίνει η φράση «πύρρεια νίκη»;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/2-i-katastasi-ston-elladiko-choro
3. Το Ρωμαϊκό Κράτος αποκτά μεγάλη δύναμη
-Ποιοι ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της Ρώμης;
-Ποια η εξέλιξη του πολιτεύματος στη Ρώμη;
-Πώς διαμορφώθηκε η ρωμαϊκή κοινωνία;
-Πώς γίνεται μεγάλη δύναμη το ρωμαϊκό κράτος;
-Τι σημαίνει η φράση σήμερα: «Ο Αννίβας προ των πυλών» (Hannibal ante portas); Σε ποιες περιπτώσεις τη χρησιμοποιούμε;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/3-to-romaiko-kratos-apokta-megali-dinami
4. Η υποταγή του ελληνικού κόσμου
-Ποια η κατάσταση στην Ελλάδα;
-Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της Μακεδονίας;
-Τι γνωρίζουμε για την υποταγή της νότιας Ελλάδας;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/4-i-ipotagi-tou-ellinikou-kosmou
5. Τα Γράμματα και οι Τέχνες των Ελληνιστικών Χρόνων
-Πώς εξελίσσονται οι τέχνες και τα γράμματα στους ελληνιστικούς χρόνους;
-Ποιες ήταν οι μεγάλες φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας;
-Τι γνωρίζουμε για τις επιστήμες της περιόδου αυτής;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/5-ta-grammata-kai-i-technes-ton-ellinistikon-chronon
6. Ελληνορωμαϊκός Πολιτισμός
-Ποιος πολιτισμός ονομάζεται Ελληνορωμαϊκός;
-Τι γνωρίζουμε για τις τέχνες και τα γράμματα της περιόδου;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-th-ellinistiki-kai-romaiki-chroni/6-ellinoromaikos-politismos
Κεφάλαιο Ι΄ | Από τη Ρώμη στο Βυζάντιο
1.Η Ρωμαϊκή Ειρήνη
-Πώς οργανώνεται διοικητικά η αυτοκρατορία;
-Πώς οργανώνεται στρατιωτικά η αυτοκρατορία;
-Τι ήταν η pax romana, δηλαδή η ρωμαϊκή ειρήνη;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/1-i-romaiki-irini
4.3ος Αιώνας μ.Χ. | Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία σε κρίση
-Ποιες είναι οι κύριες αιτίες της κρίσης του ρωμαϊκού κράτους κατά τον 3ο αιώνα μ.Χ.;
-Τι οδήγησε τον Διοκλητιανό στη συγκρότηση της Τετραρχίας;
-Τι δείχνει η εγκατάσταση του Διοκλητιανού στη Νικομήδεια;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/4-3os-aionas-m-ch-i-romaiki-autokratoria-se-krisi
5. Κωνσταντίνος| Η Μεγάλη στροφή
-Τι οδήγησε τον Κωνσταντίνο να στραφεί προς τους Χριστιανούς;
-Πού οφειλόταν η επιλογή της θέσης του Βυζαντίου;
-Τι όριζε το Διάταγμα των Μεδιολάνων; Πότε εκδόθηκε και από ποιους;
https://app.brainy.gr/lessons/a-gimnasiou/istoria/kefalaio-i-apo-ti-romi-sto-vizantio/5-konstantinos-i-megali-strofi
Ακολουθήστε βήμα βήμα τον οδηγό μελέτης που σας προτείνει η εκπαιδευτική ομάδα του brainy.gr για ολοκληρωμένη επανάληψη και επιτυχία στις εξετάσεις του Ιουνίου.