Τι προέχει στην εκπαίδευση και γενικότερα στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας;
Πώς διαμορφώνεται το μέλλον για την νέα γενιά και τι γενικότερα επιφυλάσσει το αύριο;
Αποτελούν μερικά από τα ερωτήματα που απασχολούν διαχρονικά την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς αλλά και τους ίδιους τους μαθητές καθώς ενηλικιώνονται και αναζητούν τι ζητάει η κοινωνία στην οποία θα μεγαλώσουν αλλά και τι ζητούν οι ίδιοι από τον εαυτό τους.
Μια άποψη από μια σπουδαία Ελληνίδα ιστορικό, διεθνούς κύρους καθώς υπήρξε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης το 1967 και η πρώτη γυναίκα πρύτανης του ιδίου Πανεπιστημίου στην 700 χρόνων ιστορία του, της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ που διατυπώθηκε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αξίζει να διαβαστεί από όλους.
«Καιρός να μάθουμε στα παιδιά μας πάνω από όλα την ανθρωπιά, γιατί είναι το μόνο δημιούργημα του ανθρώπου που δεν σκοτώνει, οδηγεί επίσης προς την αρετή, που είναι ακριβώς μια δεύτερη φύση που μπορούν να μάθουν τα παιδιά, να ασκούν την αρετή χωρίς θεατές και ακροατές», είπε η πρέσβειρα καλής θέλησης της UNICEF.
Μεταφέρουμε στους φίλους του brainy κάποιες ακόμη από τις απόψεις που πηγάζουν από την μόρφωση και τις εμπειρίες από πολλές δεκαετίες ζωής της σπουδαίας Ελληνίδας. Αποτελούν τροφή σκέψης για το μέλλον όλων μας.
Για την παιδεία: «Η παιδεία χρειάζεται να μάθει στους νέους προσαρμογή και ευελιξία σε μια εποχή που οι αλλαγές είναι ραγδαίες.»
Για το μέλλον: «Δεν υπάρχουν εμπειρογνώμονες του μέλλοντος. Οπότε το σύνθημα της Silicon Valley, ότι αν θέλεις να δαμάσεις το μέλλον, πρέπει να το δημιουργήσεις εσύ ο ίδιος, είναι η ευθύνη όλων μας σήμερα. […] Το μέλλον αυτό χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα, συνεχή αλλαγή και επιτάχυνση του χρόνου.»
Για τους νέους: «Κανένας νέος δεν θα κάνει την ίδια δουλειά σε όλη του τη ζωή και πρέπει να πω ότι και η ίδια δουλειά... δεν θα είναι πια ίδια. Και θα υπάρχουν ασφαλώς και καινούργια επαγγέλματα. Οπότε, τα παιδιά που έρχονται, θα ζήσουν σε μια εποχή που το άγνωστο πρέπει να γίνει γνωστό. […] Τα παιδιά πρέπει να μάθουν επίσης το μέτρο, την τάξη και την αρμονία.»
Για την σημασία της ομαδικής δουλειάς: «Πρέπει να μάθουμε όλοι και να θυμόμαστε ότι δεν υπάρχουν πια μονήρεις ευφυΐες, μόνο η ομαδική έρευνα και δουλειά μπορούν να μας κάνουν να προχωρήσουμε. Ομαδική δουλειά, συνεχής επιμόρφωση, ευελιξία και προσαρμογή στα καινούργια πράγματα.»
Εγγραφείτε στο brainy και προσεγγίστε με διαφορετική ματιά τον κόσμο των παιδιών, μέσα από επιστημονικά άρθρα και προτάσεις της εκπαιδευτικής ομάδας. Γίνετε μέλος του brainy world.