My brainy
27 Μαρτίου 2024

Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου - Οδηγός μελέτης B' Τετραμήνου

brainy

Εκπαιδευτική Ομάδα

Οι πλαγιότιτλοι

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/i-plagiotitli/video-d-plagiotitli

Η περίληψη

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/i-perilipsi/video-i-perilipsi

  Ενότητα | Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες

Β. Αναφορικές προτάσεις: ονοματικές- επιρρηματικές

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v-v1-1

Β1. Επιθετικές αναφορικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v1-epithetikes-anaforikes-protasis

Β. Β1- Επιλεγμένες ασκήσεις βιβλίου

Ακούω και μιλώ (σελ.67), άσκηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v-v1-askisis-vivliou-1

Β2. Ελεύθερες αναφορικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-b2-eleutheres-anaforikes-protasis-2

Β3. Γένος αριθμός και πτώση της αναφορικής αντωνυμίας "ο οποίος"

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v3-genos-arithmos-kai-ptosi-tis-anaforikis-antonimias-o-opios

Β4. Το "που" και οι προθετικές φράσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v4-to-pou-kai-i-prothetikes-frasis

Β3. - Β4. Επιλεγμένες Ασκήσεις βιβλίου

Διαβάζω και γράφω, σελ. 68, άσκηση 1

Διαβάζω και γράφω, σελ.74, άσκηση 2

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-v3-v4

Γ. Ελληνικά σε ξένες γλώσσες

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-g-ellinika-se-xenes-glosses-1

Δ. Συνώνυμα - Αντίθετα

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/4i-enotita-enomeni-europi-kai-europaii-polites/video-d-sinonima-antitheta-1

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/4-enotita-4i-enomeni-europi-kai-europaii-polites/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/4-enotita-4i-enomeni-europi-kai-europaii-polites/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Είστε πολίτες μιας Ευρώπης που σταδιακά ενοποιείται. Τι περισσότερο ελπίζετε και τι κυρίως φοβάστε από την προοπτική αυτή; Γράψτε ένα κείμενο, το οποίο στη συνέχεια θα διαβάσετε στην τάξη σας προκειμένου να αποτελέσει αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση.»


  Ενότητα | Ειρήνη – Πόλεμος

Β1. Τελικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-v1-telikes-protasis-1

Β1. Επιλεγμένες ασκήσεις βιβλίου

Διαβάζω και γράφω (σελ. 92) Ασκήσεις 1, 2, 3

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-v1-askisis-vivliou-8

Β2. Αιτιολογικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-v2-aitologikes-protasis

Γ. Αναλύοντας το κείμενο στα συστατικά του

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-g-analiontas-to-kimeno-sta-sistatika-tou-1

Γ. Επιλεγμένες ασκήσεις βιβλίου

Ακούω και μιλώ, σελ.98, Ασκήσεις 1, 2, 3, 4, 5

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/5i-enotita-irini-polemos/video-g-askisis-vivliou-28

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-5i-irini-polemos/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/5-enotita-5i-irini-polemos/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Υποστηρίζεται ότι η εκπαίδευση μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην υπόθεση της ειρήνης. Με ποιους συγκεκριμένους τρόπους νομίζετε ότι μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο; Η εκπαίδευση, όπως τη γνωρίζετε, κάνει ό,τι είναι δυνατό για να ενισχύσει το πνεύμα της ειρήνης; Tι άλλο θα μπορούσε να κάνει; Γράψτε ένα κείμενο 250 - 300 λέξεων που να αποτελέσει αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση με τους καθηγητές και τους συμμαθητές σας.»

6η  Ενότητα | Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών

Β1. Xρονικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-v1-chronikes-protasis-1

Β1. Επιλεγμένες ασκήσεις βιβλίου

Ακούω και μιλώ (σελ.109), άσκηση 3

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-v1-askisis-vivliou-6

Β2. Υποθετικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-v2-ipothetikes-protasis-1

Β1. Επιλεγμένες ασκήσεις βιβλίου

Διαβάζω και γράφω (σελ.113) ασκήσεις 1, 2, 3

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-v1-askisis-vivliou-7

Γ. Υπώνυμα

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/6i-enotita-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/video-g-iponima

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/6-enotita-6i-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/6-enotita-6i-energi-polites-gia-tin-iperaspisi-ikoumenikon-axion/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Προσδιορίστε ένα κοινωνικό ή περιβαλλοντικό πρόβλημα που θεωρείτε σημαντικό για την περιοχή σας και για το οποίο θα άξιζε να αναπτύξετε εθελοντική δράση. Αναζητήστε στο Διαδίκτυο με λέξεις - κλειδιά ή σε άλλες πηγές τους φορείς εκείνους που δραστηριοποιούνται στο θέμα που σας ενδιαφέρει. Επιλέξτε έναν φορέα και απευθυνθείτε σ’ αυτόν. Περιγράψτε το πρόβλημα που σας απασχολεί και ζητήστε τη συνεργασία του για την αντιμετώπισή του.»

  Ενότητα | Τέχνη: Μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές

Β1. Αποτελεσματικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v1-apotelesmatikes-protasis-1

Β1. Ασκήσεις βιβλίου

Ακούω και μιλώ, (σελ. 124), ασκήσεις 2,3

Διαβάζω και γράφω, (σελ. 125), ασκήσεις 2, 3, 4

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v1-askisis-vivliou-5

Β2. Εναντιωματικές - Παραχωρητικές προτάσεις

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v2-enantiomatikes-protasis-1 

Β2. Ασκήσεις βιβλίου

Διαβάζω και γράφω (σελ. 127), ασκήσεις 1, 2, 3

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-v2-askisis-vivliou-12

Γ. Μετωνυμία

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/7i-enotita-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/video-g-metonimia

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/7-enotita-7i-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/7-enotita-7i-techni-mia-glossa-gia-olous-se-oles-tis-epoches/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Τέχνη δεν είναι να απεικονίζουμε ωραία πράγματα, αλλά να απεικονίζουμε ωραία τα πράγματα». Η Τέχνη από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης του πολιτισμού δεν έχει πάψει να υμνείται. Να αναφέρετε τη μορφωτική αλλά και την κοινωνική της αξία και να αναφέρεται πως η παιδεία θα μπορούσε να προωθήσει το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής στο σχολείο.»

  Ενότητα | Μπροστά στο μέλλον

Β. Μόρια

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-mprosta-sto-mellon/video-v-moria-1

Β. Μόρια - Ασκήσεις βιβλίου

Διαβάζω και γράφω, (σελ. 138) ασκήσεις 2, 3

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-mprosta-sto-mellon/video-v-askisis-vivliou-19

Γ. Στίξη

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-mprosta-sto-mellon/video-g-stixi-1

Δ. Σχήματα λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-mprosta-sto-mellon/video-d-schimata-logou-1

Δ. Σχήματα λόγου - Ασκήσεις βιβλίου

Ακούω και μιλώ, (σελ.142) ασκήσεις 2, 3, 4, 5

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/neoelliniki-glossa/8i-enotita-mprosta-sto-mellon/video-d-schimata-logou-askisis-vivliou

Παραγωγή Λόγου | Έκθεση

Θεωρητικά στοιχεία – Λεξιλόγιο

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/8-enotita-8i-mprosta-sto-mellon/e-1-theoritika-stichia-lexilogio

Δραστηριότητες παραγωγής λόγου

https://app.brainy.gr/lessons/g-gimnasiou/ekthesi/8-enotita-8i-mprosta-sto-mellon/e-drastiriotites-paragogis-logou

Προτεινόμενο θέμα έκθεσης

«Οργανώστε στην τάξη σας έναν αγώνα λόγου (ντιμπέιτ).»

Αναζητήστε τον αντίστοιχο Οδηγό Μελέτης - Α' Τετραμήνου για περισσότερη επανάληψη και ολοκληρωμένη εμπέδωση της διδαχτέας ύλης.